Rolig kommentar om utfodring

Swat

Trådstartare
Jag har min lilla hund med på jobbet nu och av den orsaken så tvingas jag rasta henne mitt inne i "smeten" i Stockholm.

I morse på väg till jobbet mötte vi en tant med en hanhund av samma ras. Hanen var stor och min tik är väldigt liten.

Tanten frågar - som alla gör - om min hund verkligen är renrasig och om jag verkligen har stamtavla osv.
Slutligen konstaterar hon "Du gav henne valpfoder när hon var valp eller hur?!"
Jag svarar att "Ja det stämmer"
Då får jag för första gången veta orsaken till min hunds storlek!! :D
"Ja, där ser du!! Valpar som föds upp på valpfoder blir alltid JÄTTE små! Du kan jämföra det med om du skulle föda upp ett barn på välling hela uppväxten!"

Jag tackade för informationen och gick vidare :) Men nu vet jag i alla fall varför min lilla höna är så liten!! :rofl:

/Swat

Sv: Rolig kommentar om utfodring

AHA! Och då vet jag varför våran växt över vad jag tänkt mig.. vi vart tvugna att byta bort valpfodret "för tidigt". :idea:

Tänk vad man lär sig! :idea::angel:

Jag kan inte låta bli, det blir så extra festligt med särskrivningen; att de blir både jättar och små av valpfoder.

Det var ju det jag visste....

My bad of course!! JÄTTEsmå borde jag skrivit, men eftersom betoningen låg på jätte så...

/Swat

Oj, jag undrar hur galet stor Benjamin hade varit då, om han inte fått äta sitt valpfoder första halvåret av livet... :eek:

Jamen alltså hörrni, vet ni verkligen ingenting om hundar och utfodring?? Vill man ha en tax ger man sin valp valpfoder och vill man ha en Grand Danois ger man den inget valpfoder. Så enkelt är det.

Tänk att man måste förklara något så självklart...

:banana:

Jamen alltså hörrni, vet ni verkligen ingenting om hundar och utfodring?? Vill man ha en tax ger man sin valp valpfoder och vill man ha en Grand Danois ger man den inget valpfoder. Så enkelt är det.

Tänk att man måste förklara något så självklart...

:banana:

Men.. Jahaaa! Det är kanske därför vissa märken utvecklat vissa rasfoder med? Så om jag vill ha en schäfer kan jag ge schäferfodret, och en GD så ger jag GD-fodret? :idea: Att jag inte tänkt på det. :D

Och jag undrar också hur stor min hund hade varit om han fått vuxenfoder som valp. :p

Men.. Jahaaa! Det är kanske därför vissa märken utvecklat vissa rasfoder med? Så om jag vill ha en schäfer kan jag ge schäferfodret, och en GD så ger jag GD-fodret? :idea: Att jag inte tänkt på det. :D

Men,men,men... ÅH! Jag ska köpa schäferfoder till Wahidah imorgon! Sedan kan vi börja träna lydnad ordentligt :banana:

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 218
R
Hundavel & Ras Skriver under anonymt nick för att inte råka hänga ut någon.. Jag har köpt en tik för avel. Rasen är av liten vallhundstyp som ska...
Svar
14
· Visningar
2 920
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 046
Senast: Disen
·
Övr. Hund Buskavel har för mej fått en helt ny innebörd:( Att avla för pengar visste jag ju förekommer men att avla på synliga defekter? Varför...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka