Roliga barnkommentarer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Roliga barnkommentarer

*kl*

Min dotter är full av såna där klockrena kommentarer, tyvärr skriver man ju inte ner dem när det händer så man glömmer dem.

Men igår kväll så lekte hon med min sambo som de brukar varje kväll. Klockan blir mycket (hon lägger sig 19.30) och han säger att Nej, nu är det dags att marschera i säng.
Hon tittar på mig och tittar på honom och säger: Men jag visste inte att David måste gå och lägga sig så tidigt

En dag när jag hämtat henne på fritids (hon är ju 7) så satt vi och pratade och hon frågade en massa om tonåringar. Det var en massa dumt klotter på väggarna vi gick förbi (nakna tjejer med stora bröst bla) och jag försökte säga att det är nog tonåringar som gjort det och vi fortsatte prata om det.

Jag sa att många tonåringar tycker att deras föräldrar är dumma och töntiga och inte fattar någonting och bråkar jättemycket med sina mammor. Men sån ska väl inte du bli?
Och då tittar hon på mig och säger jätteallvarligt: Jo, precis en sån ska jag nog bli! Jag ska ju bli lika evil som du mamma. Jag måste träna! :o Hehe, såååå elak är jag inte faktiskt ;)

Vår snart 3-årige son har en liten shettis som han brukar rida på ibland. En dag fick han rida på min stora häst. Stolt gick han in till pappa och berättade att han hade ridit på den stora hästen, och snart skulle hans häst också växa upp och bli stor. (Shettisen är 19 år...)

Samma son har blivit ganska mullig nu. Det kanske beror på all glass han fick äta när han opererade bort halsmandlarna och polyper. Hans mage ser nästan ut som en gravidmage. Idag frågade jag honom: ”Har du en bebis i magen?” Han tittade på sin mage, log och svarade: ”Nej, jag tror inte det. Det är nog bara mat, mamma.”

Min sladdis-lillasyster, sju år gammal, var inne i köket med mina föräldrar och fick veta att det blev glass till efterrätt. Jag stod i badrummet och sminkade mig inför jobbet men hade dörren öppen och hörde. Syster kommer springandes för att berätta.

Syster: Filippa! Vet du vad vi får till efterrätt?
Jag: Glass. Jag hörde... Du vet, jag har öron i nacken.

Syster tittar konstigt på mig en liten stund och rycker sedan på axlarna: Jaha, jag har mina på sidan av huvudet. Jag tror de flesta människor har det.

Sedan springer hon iväg igen.

Våra kompisar barn sa en kul grej nyligen!

Jag höll just på att byta blöja på min son och hon stod brevid och sa:

( J = Jag, B = Barnet)

B: vet du vad det luktar här?
J: Nej (jag trodde ju att hon menade blöjan)
B: Fotsvett!
J: Jaså, har du fotsvett?
B: Lukta!
J: Nej jag vill inte lukta på dina fötter!
B: Men det luktar hallon!

:rofl:

Vi skrattade ganska länge åt det!

Var ute o gick med min systerdotter:

Nine: Vet du vad tibro är?
Jag: En stad?
Nine: Vet du inte vad tibro är?
Jag: Nej, låt mig veta.
Nine: Invandrarskövde.

Varken jag, min syster eller hennes man visste om att hon kunde ordet "invandrare". Men man fick sig allt ett litet skratt.

När jag var liten så frågade jag bl.a om mamma levde på stenåldern, tyckte hon var gammal :o

*kl*
Sagt av min älsta kusin, ~6år som är inne i en Jesus-period:
Hon och hennes mamma skulle hem till några bekanta, mannen i familjen har varit med om en olycka och får gå med en såndär ställning för att stabilisera nacken. Självklart förbereds hon och får dessutom tillsägelsen att inte säga något om det då mannen i fråga hade jobbigt nog som det var.. Första hon säger när han öppnar dörren: ":eek: Du ser ut som Jesus".

Jag och hon sitter ensamma på deras altan och småpratar, helt ifrån ingenstanns inleder hon en lustig konversation med lillgammal ton,(J=jag, H=hon):
H: Såg du i tidningen om tanten som hoppade ner till björnarna? (tror alla vet vad vilken incident hon menade)
J: Ja..? Varför frågar du?
H: VAD kände du då?
J, fundersamt och förvirrat: Ehhm.. Det var väl... läskigt? Vad.. eh.. kände du? :confused:
H: Jag tyckte också att det var lite läskigt.
J: Mm, förstår det, så ska man absolut int...
*blir avbruten*
H: Hon tror nog på Jesus, för då blir man knäpp i huvudet!

Sagt av min yngsta kusin, 18mån:
Min farmor var barnvakt åt honom varpå jag följer med för att hjälpa till, vi sitter på altanen i sköna vädret och han sitter också vid bordet leker med en sten, stenen trillar ner på golvet och han pekar på den, tittar på mig och säger: "vill ha". Han kan prata väldigt bra så jag frågar: "vad vill du ha?", varpå han tittar bort och får riktiga "tänkarrynkor" i pannan. Efter en halv minut tittar han på mig igen och säger med världens största leende: "GLASS!!! :idea:".

Sagt av mig, som jag ständigt blir retad för ;):
~5år.
Till min farbrors fru's syster som nyss vaknat bakfull på vår soffa: Du ser ut som en omålad tavla!
~6år.
Farbroders fru's syster skulle vara barnvakt åt mig över ca ett dygn, jag var inne i en period där jag inte gillade nakenhet, systern fick detta förklarat för sig men talade bryskt om att hon då inte tänkte göra några undantag bara för att jag var där, sagt och gjort, hon tog den dagliga morgonduchen, gick ut ur badrummet naken (bodde i en 1:a) och ställde upp ena benet på soffkanten och började torka sig med en handduk framför mig, jag granskar henne och säger sedan: "USCH vad ful du är - alldeles smal och äcklig! :mad:

Återigen skulle någon vara barnvakt åt mig, denna gång farbroderns fru's kompis, så fort de släppt av mig hos henne och åkt iväg vänder jag mig snabbt om och tittar surt på henne och säger: "Om du inte gör som jag säger åker du på en smocka :mad::mad:".

Jag är en mästare på att skriva långa inlägg, hoppas att någon orkar läsa. :D

*kl*

Igår hamnade jag mitt i ett korsförhör av två för mig okända tjejer troligtvis i 7 års åldern, när jag var på väg till fritids för att hämta min äldsta.

-Varför har du kjol på dig?
*För jag tycker det är skönt
-Varför har du alltid lång kjol?
*Annars fryser jag ju om benen
-Varför har du alltid korta tröjor?
*Eh, jaha, har jag, ok, ingen aning
-Varför har du alltid håret utsläppt
*Jag glömmer att sätta upp det
-Varför har du de där skorna?
*Jag tycker de passar till kjolen
-Varför har du BH?
*Jag har ju så stora tuttar (sa jag med ett flin)

Sen verkade de nöjda, men kom på en fråga till när jag vände mig om för att gå:

-Har du såna där stringtrosor eller stora?
*Vanliga
-Jaha.

Sen gick de iväg.

Undrar hur länge de funderat på de här frågorna egentligen!

ja, har en sann.kompisens barn var borta och där pratades det om en artikel i en tidning om att de äter katter i Kina.
då säger barnet:-oj då äter lia på dagis katt.(lia är adopterad från Kina)

Min 4-åring ska bli storebror om ca. 4 månader och det funderas en hel del på hur det hela går till dessa dagarna. Det mesta har han bra svar på själv.

Här om dagen sa han att alla barn har snopp när de är i magen. Vill man sen ha en flicka så tar man bara av den då barnet kommer ut. Han har sett en del bilder på foster och jag antar att han tror att navelstängen är snoppen.

Navel har böjat sticka ut lite på magen på mig och igår syntes det genom tröjan.
- Vad händer om man trycker på knappen?
Innan jag hann svara kom det:
- Kanske kommer bebisen ut så det är nog bäst att du inte trycker på knappen. För den är ju inte färdig förrän efter sommaren och vi vill ju inte ha en halvfärdig bebis.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka