Roliga maträtter som kan lagas på två kokplattor

Gud att slänga i vad man än har i en gryta och bara typ koka upp skulle jag inte kunna göra :o jag är nog knäpp men det bara vrider i mig av att tänka på det, jag kanske är petig på det viset :rofl:
 
Gud att slänga i vad man än har i en gryta och bara typ koka upp skulle jag inte kunna göra :o jag är nog knäpp men det bara vrider i mig av att tänka på det, jag kanske är petig på det viset :rofl:
Jag tror att du är petig eller lite fantasilös:)
Allt i en gryta betyder inte att man måste kombinera sånt som inte passar ihop eller att allt måste koka lika länge. Med omsorg om storlek på grönsaksbitar och när man har i vad får man olika konsistenser och texturer fastän allt är i samma gryta. Jag äter mycket hellre en vällagad rätt med allt i en gryta än en genomsnittlig husmanskosträtt som följer principen kött, sås och potatis.
 
Har du vägarna förbi så bara kom och ta den :D den är snudd på oanvänd efter att jag försökt baka bröd i den och allt som kunde gå fel, gick fel. :mad: sen dess har den bara stått :down:

Var bor du? Annar vet jag inte om jag har vägarna förbi :D

Men ett tips är annars att du kan använda den till att göra kyckling, stek, grytor mm i ugnen bara du kommer ihåg att blötlägga den först så blir det gudomligt gott mat i den!
 
Var bor du? Annar vet jag inte om jag har vägarna förbi :D

Men ett tips är annars att du kan använda den till att göra kyckling, stek, grytor mm i ugnen bara du kommer ihåg att blötlägga den först så blir det gudomligt gott mat i den!
Norra Halland :up: :D

Men nä, det du räknar upp har jag ju min gjutjärnspanna till? :D
 
Jag tror att du är petig eller lite fantasilös:)
Allt i en gryta betyder inte att man måste kombinera sånt som inte passar ihop eller att allt måste koka lika länge. Med omsorg om storlek på grönsaksbitar och när man har i vad får man olika konsistenser och texturer fastän allt är i samma gryta. Jag äter mycket hellre en vällagad rätt med allt i en gryta än en genomsnittlig husmanskosträtt som följer principen kött, sås och potatis.

Jag förstår inte?
Förklara.

Vad är problemet menar du?
Svarar er alla då det är i princip samma sak jag vill säga - @Koltrast har helt rätt, jag är fantasilös och petig :p Jag kan inte titta på saker i kylskåpet och tänka att de och de kan tänkas passa ihop i en maträtt. Är väldigt fyrkantig. Jag avskyr dessutom matlagning. Och desto värre så är jag typen som inte är förtjust i grytor. Ja jag är en tråkig människa när det gäller maten :o:laugh::angel::angel:
Jag har kanske egentligen inget att göra i den här tråden men jag försöker hålla ett öga öppet efter recept som jag kanske fattar tycke om (då det är så sällsynt :angel:) och ville uttrycka min beundran för er andra! :D
 
Svarar er alla då det är i princip samma sak jag vill säga - @Koltrast har helt rätt, jag är fantasilös och petig :p Jag kan inte titta på saker i kylskåpet och tänka att de och de kan tänkas passa ihop i en maträtt. Är väldigt fyrkantig. Jag avskyr dessutom matlagning. Och desto värre så är jag typen som inte är förtjust i grytor. Ja jag är en tråkig människa när det gäller maten :o:laugh::angel::angel:
Jag har kanske egentligen inget att göra i den här tråden men jag försöker hålla ett öga öppet efter recept som jag kanske fattar tycke om (då det är så sällsynt :angel:) och ville uttrycka min beundran för er andra! :D
Aha.

Vad gillar du då? Vilken typ av mat föredrar du? Blir kanske lättare att föreslå om man får ett grepp om vad du tycker om? :)
 
Aha.

Vad gillar du då? Vilken typ av mat föredrar du? Blir kanske lättare att föreslå om man får ett grepp om vad du tycker om? :)
Snabbmat :angel:;) Jag gillar bäst att äta det som jag vet att jag tycker om :o som pasta, kött, kyckling, friterat, stekt, var för sig ... färdiglagat ;):D Jag är en oerhört tråkig person när det gäller maten ;)
Vill dock tillägga att det inte var min mening att få tips här egentligen, utan ville mest berömma er andra som kan skapa maträtter ur ingredienser utan förutsattade meningar. För det kan inte jag.
 
Ja, som rubriken säger. Har ni några bra tips på mat som kan lagas på två kokplattor?
Jag bor, som man säkert kan räkna ut, i en studentlägenhet med pentry. Jag har en mixer, olika grytor, stekpanna och diverse små redskap tex rivjärn och potatisstamp. Det är inte omöjligt att köpa till grejer eller hushållsmaskiner, bara de är användbara och inte tar upp för mycket plats.
Jag gillar egentligen att laga mat, men inspirationen tryter framför allt eftersom jag inte har någon ugn och så många rätter kräver det.
Så, alla tips är välkomna, jag äter det mesta :)

Börja laga japanskt, thailändskt och kinesiskt? Där har man vad det verkar inte ugnar traditionellt, för alla rätter lagas på spisen. Investera i en bra wokpanna, och sen är det bara att köra! Två plattor är precis vad man behöver, en för riset och en för woken.
 
Falafel. Jag brukar antingen koka ris till eller äta med pitabröd och valfria grönsaker och sås
Böngryta
Kalops
köttfärssås
Olika soppor
hamburgare/laxburgare/bönbiffar
korvstroganoff

Har man en micro kan man tillaga frysta laxportioner i den och sen servera med vad man nu vill ha.
 
Jag tänker olika former av sallad. Själv brukar jag ha typ couscous/bulgur i = 1 platta. Andra plattan används till att steka på de salladsingredienser som man vill ha lite varma, exempelvis om man har i någon form av nötter/ost/kött/grönsaker som man då kan steka/koka.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Fototråd del II
  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp