Roliga övningar .. ?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare RamboOo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 020
R

RamboOo

Möjligt att det redan finns nån liknande tråd men ..

Nu är det såhär att min häst är ganska stark och tycker mycket om att springa :p , och det är väl roligt så länge man har kontroll .. haha . Men för att han inte ska trippa omkring , som han gör när han vill sticka iväg , så försöker jag hitta på oväntade övningar att göra när jag rider ut för att det ska hända något under ridturen .
Rider lite slalom , lägger en volt där det får plats , gör halter och så .
Men min fantasi börjar redan ta slut .. Så om ni vet några skojiga och bra övningar så snälla , dela med er :D

Sv: Roliga övningar .. ?

Att rida ut i skogen är ju ett säkert kort!
reiter.gif

Träna sidvärtesövningar, funkade jättebra med mina trippiga häst. Hon fick något att koncentrera sig på och lugnade sig. På köpet har hon blivit ruskigt duktig på skänkelvikningar och sidepass!!:idea: :D

RamboOo skrev:

Nu är det såhär att min häst är ganska stark och tycker mycket om att springa :p , och det är väl roligt så länge man har kontroll .. haha . Men för att han inte ska trippa omkring , som han gör när han vill sticka iväg , så försöker jag hitta på oväntade övningar att göra när jag rider ut för att det ska hända något under ridturen .
Men min fantasi börjar redan ta slut .. Så om ni vet några skojiga och bra övningar så snälla , dela med er :D
Kolla om du hitta några omkull fallna träd som ni kan hoppa över,
Eller kan du ju träna upp henne på nya gångarter så att hon får något att koncentrera sig på.

Det är just det jag gör , rider i skog och på grusvägar :p
Han tävlas i hoppning och älskar att studsa omkring ute i skogen över stockar , men efter "hindret" kan han sticka iväg i full fart för att det är så kul ;)

Tror inte det funkar riktigt på min pålle .. men det här med skänkelvikning var smart , det ska jag prova :D Och även gångarterna .. om han inte hinner sticka innan jag brytit av till trav igen .. :smirk:

Hohoo ? Ingen mer som har lite tips ?
Skulle behöva lite variation i ridningen .. min fantasi tar snart slut ;)
Tack :)

RamboOo skrev:

Bläddra gärna bland trådarna här på fritidsridning. Jag vet att jag har lagt in massor av ridtips i flera trådar de senaste fjorton dagarna. Det är många som behöver tips, pga pigga hästar, lata hästar och bara vanlig idétorka.

Mvh

IngelaH

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 342
Senast: Edla
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 499
Senast: mily
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 891
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka