Bukefalos 28 år!

Roliga saker som...

Gabbi

Trådstartare
..alltid verkar hända hundägare handlar det här om. Häromdagen klev det in en kille på jobbet med en liten valp av chihuahuatyp i famnen. Han stegade rakt fram till kassan och deklarerade ilsket för min kollega att Råda INTE fick komma nära hans hund, för den var inte vaccinerad. Råda låg och sov, och kollegan sa det, och nämnde också lite lugnande att Råda givetvis var fullt vaccinerad själv.
Nej, det spelade ingen roll. Den stora hunden fick INTE komma nära, insisterade han, och klev NÄRMARE Råda som fortfarande låg helt stilla och sov.

Det är väl en sak att ovaccinerade hundar inte ska leka med allt de ser, men varför går man fram till andra hundar med valpen om man nu är så rädd? Dessutom kan man vända på saken tycker jag, då risken är större att en obskyr chi-blandning i dessa tider dras med något som kan smitta min hund.
 
Sv: Roliga saker som...

Man kan ju undra varför han hade med sig hunden in i butiken från första början.

Jag mötte faktiskt en typ med viss humor och självdistans. Jag var ute och knallade med min lilla schäfervalp (länge sen). Vi mötte ett fyllo som stod på pass utanför bolaget och han undrade om han fick hälsa. Det fick han ju inte förstås.
- Nähä. Är hon inte vaccinerad eller, svarade fyllot?
 
Sv: Roliga saker som...

Jag jobbar också i butik men detta är " på landet " och då är det ej så vanligt att man har med hundar in. Dock brukar folk vilja titta och hälsa på min hund. För några veckor sedan var det in en farbror och sa

"De är en fin fin fågel hunde det där"
Jag själv vet itne om han driver med mej eller inte å svarar "Mmmmm. . . "
"Ja men vad heter dom?"
Border Collie. . .
"Ja precis, just en sån, bra fågel hund"

När farbrorn gått små skrattade jag för mig själv hela dagen....
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 428
Senast: Migo
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 895
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 859
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hej! Känner att jag skulle vilja läsa lite roliga saker. Så jag tänkte att vi kanske skulle kunna dela med oss om roliga eller knäppa...
Svar
13
· Visningar
1 340
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp