roligaste/tråkigaste ridövningen?

D

dezir

hejsan!
är bara lite nyfiken över vad ni alla tycker är den roligaste och tråkigaste ridövningen? :)

/cissi
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tråkigast att Åka häst.

/P Döben
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Den roligaste: Från öppna till förvänd sluta.

Tråkigaste: Öppna på volt
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Det mesta är roligt när det går bra och tråkigt när det går dåligt :D

Men galoppfattningar från skritt tycker jag är rätt kul.
Tråkigt kan det vara att rida många varv i trav på volt...typisk "ridskoleridning"
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Alla övningar som går bra är roliga!

Men en av mina tränare låter mig skumpa runt på en volt i 45 minuter. Det är inte kul...
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Rida runt runt på en volt...De e trist!:crazy:

Galoppombyten tycker jag e skojsigt :D
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Hm.. kan inte säga något på rak arm men generellt tycker jag det är roligt när det händer saker hela tiden, både jag och hästen blir koncentrerade. Det tråkigaste är väl att bara harva runt på en volt..:crazy:
Mycket övergångar är roligt! Galoppfattningar ur halt eller skänkelvikning...när det stämmer perfekt sitter man som på moln :love:
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tråkigast alla kategorier: sitsträning när man longeras utan tyglar och stigbyglar på volt. Dock nyttigt:crazy: .

Roligast är det när det går bra.
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Roligast: sitsträning (vet jag är knäpp)

Tråkigast: skänkelvikning längs långsidan alt fram/bakdelsvändningar
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Roligast: Serpentiner med volter, förvändgalopp

Tråkigast: Skänkelvikning och framdelsvändningar
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Mest roligt: Bomövningar/hoppning
Mest tråkigt: Dressyr med "bromsklossar" framför
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

roligast:
tempoväxlingar och galoppfattningar från skritt



tråkigast: att fastna på volter, skänkelvikningarh
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Är det inte så att det som är roligast att göra med en häst är individuellt?
Dvs den rörelse hästen svarar bra på den är kul!

Till och med att rida runt på en volt kan vara kul om man känner att hästen dansar under en.Man vill hålla på i evighet.

En annan häst kanske "somnar" på volten och blir superbra om man gör massor av galoppfattningar osv...
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tråkigast: bomövningar (dock väääldigt nyttigt)

Roligast: hmm..när både hästen och en själv har roligt och man verkligen förstår övningen och det fungerar!:) det är det helt klart roligaste på hela träningen!:)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Oj tycker inget är tråkigt det jag gör med min instruktör :rofl:

Men resterande instruktörer på samma ställe som jag inte rider (bara ibland när min org. är borta) så vill man hoppa av och gå därifrån, att rida runt, runt i ridhuset är inte direkt kul
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Är det inte så att det som är roligast att göra med en häst är individuellt?
Dvs den rörelse hästen svarar bra på den är kul!

Till och med att rida runt på en volt kan vara kul om man känner att hästen dansar under en.Man vill hålla på i evighet.

En annan häst kanske "somnar" på volten och blir superbra om man gör massor av galoppfattningar osv...

jag håller helt med mig. på vissa hästar kan det vara hur kul som helst att "harva" runt på en volt. :)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Jag tycker det är tråkigast att hoppa, det är de jag helst skolkar ifrån. (Jo, jag är lite annorlunda...) Galoppombyten gillar jag inte heller, men det är mest för att jag är så dålig på dem så att min häst blir för het då.

I övrigt har jag inga direkta favoriter, jag gör som jag blir tillsagd typ! :D
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
605
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
10
· Visningar
702
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 809
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 907
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp