Bukefalos 28 år!

roligaste/tråkigaste ridövningen?

Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tristare= Framdelsvändningar( då hästarna hamnar på framdelen)
Roligare= Allt som tränar hästen att få mer vikt på bakdelen
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tråkigt = HOPPA
Roligt = Allt utom att HOPPA (hihi)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Roligaste ridövningen: De övningar som går bra

Tråkigaste ridövningen: De övningar som går totalt åt skogen för mig och min häst, som öppna i trav
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tråkigast: framdelsvändningar :(
Roligast: Övningar där massor av rörelser är inblandade :D
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

hejsan!
är bara lite nyfiken över vad ni alla tycker är den roligaste och tråkigaste ridövningen? :)

/cissi


Min pålle ÄLSKAR allt som har med arbeta att göra så ingenting är tråkigt på honom :banana:

Däremot när han har en dålig dag och tänker använda sin energi på ett negativt sätt har jag god lust att byta honom mot en hamsteruppfödning :smirk:
Har kommit på att han i sådana tillfällen lider av åbäke-sjukan ;)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Jag tycker allt är kul när det går bra och hästen bara dansar fram.

Men det jag inte gillar riktigt är att hoppa, jag tycker dock inte det är tråkigt, men jag gillar inte det för jag är feg:D och inte hoppat regelbundet på flera år.
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

det roligaste tycker jag är att hoppa naturhinder.
tråkigaste är nog när hästen är envis och allt bara går skit:bump:
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Roligaste: Markarbete/Bomövningar
Tråkigaste: Rida runt på en volt :/
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Oj tycker inget är tråkigt det jag gör med min instruktör :rofl:

Samma här! :D

Jag tycker det är roligast när man får grepp om nya övningar, ni vet: "Ahaaa, det är så HÄR det ska vara". Att sitta och traggla samma övning gång efter gång är tråkigt. Och givetvis så är övningar som går bra roligare än övningar som inte funkar alls. :angel:

Annars gillar jag övergångar mellan öppna-förvänd sluta och växlingar mellan höger- och vänstersluta längs medellinjen osv. I allmänhet är öppnan svårare, så den tycker vi minst om. :p
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Jag tycker de mesta är kul, men just nu vore de kul att ha tillgång till ridbana. men nej. har bara grusvägar och skog men de går väl att irda hyfsat men lite svårt med volter men de blir serpentiner iaf :crazy:
Ååå vill ha en ridbana :cry: haha
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Roligaste ridövningen var här jag jobbade som hästskötare i ett hoppstall... på tisdagarna konditionstränades hästarna på stubbåkern. Det var härligt!

Numer får jag väl säga att cavalettiarbete/hoppträning är den roligaste ridövningen.

Tristast är att ha sitsövning på longerlina med min sadistiska tränare. Stå i lätt sits med två muggar i händerna... fyllda med vatten. "Det är viktigt att ha en balanserad lätt sist", brukar det heta när jag och stackars hästen blir blöt.

Rent allmänt är det tristaste när man inte riktigt känner för att rida. Då blir allt tråkigt... men jag är bra på att bara ha roligt sånna gånger och rida ut i skogen eller bara försöka ha kul med hästen och återupptäcka tjusningen med att rida... hoppa en vägbom, gallopera i skogen, hoppa diken... till sist är det omöjligt att inte ha kul... och då tränar jag på hemvägen.
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tycker också det är superkul att hoppa naturhinder.. Dock är min Welsh Cob ingen hopptalang så han kliver oftast stort över diken, nerfallna träd osv..
Jag hoppas hela tiden på att han ska hoppa.. har lyckats ca 2 ggr :P
Det är samma sak med bommar på ridbanan.. han svänger runt dem.. hur mycket jag än försöker få honom att gå över :P
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Annars gillar jag övergångar mellan öppna-förvänd sluta och växlingar mellan höger- och vänstersluta längs medellinjen osv. I allmänhet är öppnan svårare, så den tycker vi minst om. :p

oj det låter avancerat :p så då förstår jag att det är kul om det går bra :)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Tycker också det är superkul att hoppa naturhinder.. Dock är min Welsh Cob ingen hopptalang så han kliver oftast stort över diken, nerfallna träd osv..
Jag hoppas hela tiden på att han ska hoppa.. har lyckats ca 2 ggr :P
Det är samma sak med bommar på ridbanan.. han svänger runt dem.. hur mycket jag än försöker få honom att gå över :P

han kanske behöver träna sitt självförtroende lite bara? :idea: prova att löshoppa. :)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Enformigt volt/fyrkantsspårarbete är dödligt trist. Roligt är olika serpentinövningar, sidvärtsrörelser mm.
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Haha, fast det roliga är att det inte ÄR särskilt avancerat. :p Det räcker nästan med att bara flytta om vikten så ändrar min häst sig efter mig. (Det är därför det är så kul, för att jag inte behöver göra nåt...:angel: ) Snacka om att det var en AHA-upplevelse första gången..! :D Jag är fortfarande förundrad över hur följsamma våra hästar egentligen är. :)
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

Det är mycket möjligt..
Men han är lite småkorkad.. väldigt snäll men både jag och ägaren tror inte att allt alltid är som det ska i hans lilla huvud.. :)
Han hoppar dock naturhinder om man kommer i tillräcklig fart.. :P
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

jaså men det låter ju perfekt ju. :p om endå inte min medryttarhäst kunde göra så...:angel:
 
Sv: roligaste/tråkigaste ridövningen?

aha haha ok. ja man undrar ju faktiskt hur hästar tänker ibland. :p
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips på ridövningar! Främst dressyr och markarbete, både uppvärmning och "huvudövning".🙂
Svar
0
· Visningar
605
Tjatter Vad har ni sett för roliga och konstiga annonser? Eller har ni fått något svar som varit helknasigt? Jag börjar med en som ständigt...
Svar
10
· Visningar
716
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 811
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 908
Senast: Åsa A
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp