Roligt att läsa

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Gizoba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 298
G

Gizoba

För mej i alla fall var när jag gick in och tittade på klubblistan för 2006 på distanslistan.
Efter en framgångsrik dag i Glimåkra igår toppar just nu nämligen Skånska Distanssällskapet!
:bump:
Vi hade igår:
140 km Liv Burdett/ Guld godkända på 5 plats
120 km Monika Eicker/ Bouquet godkända på 3 plats
80 km Eva Mourujärvi/ Pracja, Linda Thell/ Czin Cin samt jag/ Zodiac Accent på 1,2,3 plats
50 km Johanna Carlsson/ Zingaro på 3 plats
50 CR Lars Carlsson/ Royal Gaala Godkända
För att vara en sådan liten klubb som vi ändå är så tycker jag att vi är flitiga!
Mona

Sv: Roligt att läsa

Visst är vi duktiga! Vissa år har det varit lite tunnt med starter så det känns kul att så många tävlar i år.
Ja, jag klappar mig själv på huvudet och säger duktig tjej.
Det var ju en del uteslutningar pga hältor. Göingeritten är lurig.
// Linda

Kan bara instämma!
Tänk att vår lilla förening just nu toppar distanslistan! Den karamellen tål att suga på lääänge :banana:
Grattis till alla duktiga klubbkamrater för jättefina insatser i helgens Göingeritt :bump:

//Eva

Skånska Distanssällskapet bildades hösten -94 och vi har medlemmar ifrån olika delar av Skåne.
Under de senaste åren har vi haft ca 25 - 30 medlemmar i föreningen varav minst hälften är familjemedlemmar.
I år har vi flera nya ekipage på gång, så om allt går bra kan vi kanske få upp emot 15 tävlande ekipage :banana:
//Eva

:angel:
Pinsamt nog glömde jag förstås oxå ett ekipage nämligen Berit Gustafsson på Cassmiro som gick godkänt på 50 km.
Sorry!

Jag försökte räkna lite i huvudet snabbt och jag kan komma på 6 st ryttare till förutom oss 8 som var på Göinge och det är Kina Westerback och Charlotte Goss som redan varit ute på 8 mil ,Jennie Holm, Paulina Fridlund,Katarina Danielsson och Angelica Åkesson som snart gör sina första tävlingar för i år.
Vi har även Elisabeth Åkesson och Josefin Bengtsson men jag är osäker på om de har några startklara hästar än i år.
Jag har säkert glömt någon igen.

Liknande trådar

G
Distans Var vi några svenskar på idag och red. I den längsta klassen 93 km var Gunilla Carlsson/Billy Idol samt Maria Hagman /Prylens Prepton...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: CeciliaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka