Röntgenbilder! 🙂

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.

FruS

Trådstartare
Hej!
Vad ser ni på dessa röntgenbilder?
1000059240.webp

Screenshot_20250718_171357_Gallery.webp
Fråga din veterinär som sett hästen och tagit bilderna istället för att förlita dig på främlingar på nätet? 🙃
Jag vet väl vad veterinären sagt och vad kan också själv ser.
Tyckte bara att det hade varit kul att höra vad andra ser.
Men jag ska inte skriva mer här på vård.
För tänk jag visste att någon skulle klämma ur sig något i den här stilen! 🤣

Visa bifogad fil 171205

Jag vet väl vad veterinären sagt och vad kan också själv ser.
Tyckte bara att det hade varit kul att höra vad andra ser.
Men jag ska inte skriva mer här på vård.
För tänk jag visste att någon skulle klämma ur sig något i den här stilen! 🤣
Men seriöst...varför vill du second guessa din veterinär genom att fråga kreti och pleti på internet om du redan vet hur din veterinär tolkar bilderna? Litar du inte på hen? Jag är medicinskt utbildad (human, ej vet) och vet vad jag ser, men det är inte min uppgift att tolka rtgbilder på internet utan kontext. Och 😂😂😂 på dig själv!

Men seriöst...varför vill du second guessa din veterinär genom att fråga kreti och pleti på internet om du redan vet hur din veterinär tolkar bilderna? Litar du inte på hen? Jag är medicinskt utbildad (human, ej vet) och vet vad jag ser, men det är inte min uppgift att tolka rtgbilder på internet utan kontext. Och 😂😂😂 på dig själv!
Men kära nån. Tror du att du styr vad jag gör? Du har inget med saken att göra så du kan bara fortsätta förbi. Bye bye!

Det farliga med att fråga främlingar på nätet vad de ser på röntgenbilder utan kontext är att folk kan komma med alla möjliga idéer och gissningar som inte sällan sätter griller i huvudet på hästägaren helt i onödan. I vissa fall (ganska ofta) "ser" folk saker som inte finns eftersom de inte är utbildade i att läsa röntgenbilder och i vissa fall är observationen förvisso korrekt, men är inte relaterat till det man undersöker från början och är inget som påverkar hästen.

Vill du ha second opinions är det bättre att vända dig till andra veterinärer, presentera all fakta och be om åsikter där.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad användes lådan till?
  • Blötlägga hovar för hovslagare
  • Låsning bakkota
  • Bukig importerad unghäst (ej mask)???

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund