roslagsvagnar ..

L

lul

hej är det någon som erfarenhet av att ha beställt från roslagen? har ni fått era grejjor i tid, har det kommit fram m.m??
 
Bra vagnar! Vet att leveranstiden inte alltid hålls.
Gör upp med vagnsmakaren om vad det kostar honom om han blir försenad. Så slipper man mycket irritation.
Lycka till
 
jo det är det jag vet att det är bra vagnar, beställde en rockard i april .. skulle kommit i maj, o här står jag utan vagn o en okontaktbar leverantör, så jag skulle bara se om det var vanligt, synd att man inte visste detta från början. då skulle jag definitivt vald en annan leverantör *besviken* ..
 
Tyvärr så är det ganska vanligt med våra vagnstillverkare.
Vet inte vad vi skall göra åt detta. Det är ju inte kul när man står mitt i säsongen och behöver en ny vagn av olika anledningar och man vet att det kan ta många många månader innan man kan hämta vagnen.
:confused: :confused:
 
jag gissar att de tyvärr har för lite konkurens, man vill ju ha det bästa så då beställer man därifrån, men just att det inte är konkurens så har de ingen press på sig att hålla tiderna, skitdåligt!
 
Sv: Re: roslagsvagnar ..

lul skrev:
jo det är det jag vet att det är bra vagnar, beställde en rockard i april .. skulle kommit i maj, o här står jag utan vagn o en okontaktbar leverantör, så jag skulle bara se om det var vanligt, synd att man inte visste detta från början. då skulle jag definitivt vald en annan leverantör *besviken* ..

Bara nyfiken.. Har du fått din vagn än? :confused:
 
Sv: roslagsvagnar ..

Här finns jag som är Roslagsvagnar tråkigt det här men jag har min hemsida aktiv med mail adress och 2 tel nummer jag svarar på mail och till 99% i mobilen så jag finns jag lovar det har blivit ändringar i produktionen under våren för jag har ett jobb till det går inte att leva på bara hästvagnar längre många säger att körningen ökar men inte i sverige vi säljer flest vagnar utomlands.

mvh anders Roslagsvagnar
info@roslagsvagnar.se tel070 5403291
 
Sv: Re: roslagsvagnar ..

hm .. att denna tråd kom till liv plötsligt, var ju två år sedan :)

men vagnen avbokade jag då jag inte orkade vänta längre och köpte mig tidaholmsrockard nr.202. Något jag verkligen inte ångrar idag.
 
Sv: Re: roslagsvagnar ..

Oj, det såg jag inte. Satt och bläddrade i gamla trådar. Tänk att dom ligger kvar så länge. Lite roligt.
 
Sv: Re: roslagsvagnar ..

ja lite intressant är det att trådarna ligger kvar såå länge. tänkt vad stoor bukes sida är egentligen ..

jo hanna .. tidaholmen kostade 15 000kr. Fördelar mot roslagen tycker jag är att den först är rejälare, har kraftigare däck. stoppad dyna. teleskopskaklar (fast det kanske roslagen oxå ha!?), den är mkt bra avvägd med flyttbart säte för att kunna anpassa vikten i skaklarna mot vilken häst du kör, antal passagerare. fjädringen är mkt bra oxå. sedan tycker jag den är snyggare :)
nackdelarna då, ibland kan den känns tung, väger 65kg. Men iofs ingen match för shettisarna att dra! mina avbärare är lite korta då jag har bredare däck än "standard" men en svetskunnig fixar det lätt. hm .. sedan så kommer jag nog inte på något mera .. tja det är ju inte gratis precis, men klart värt sitt pris.
 
Sv: roslagsvagnar ..

Nej du, mail svarar du banne mig inte på! Utan du har istället en formulering där du skyller på att avsändaren säkert är virusdrabbad om inget svar kommer..... :crazy:
 
Sv: roslagsvagnar ..

skicka ett mail igen det måste vara nåt tok det kommer inget till mej

mvh anders
 
Sv: Re: roslagsvagnar ..

Okej... Min vagn väger 55 kg.
Jag är nöjd med min förutom att piggarna som hindrar skaklarna att åka ur selen låser på något sätt fast selen och drar med den med sig framåt, vet inte hur jag ska förklara bara ;)
Maria hjälp mig, vi pratade ju om det sist :D
 
Senast ändrad:
Sv: roslagsvagnar ..

Jo din skakel är så pass utsvängd sista biten att skakeln inte löper helt fritt i skakelögglan på selen vilket gör att skakelögglan hela tiden hamnar framför däckeln. Vi bromsade skakeln med att spänna bakselen men för att det skulle bli bra så var den tvungen att sitta för hårt. Så antingen får man rikta skakeln så den blir rakare i framänndan el så får man sy fast en sölja högre upp på däckeln som gör att skakelremmen håller sig i rätt läge. det bästa vore att rikta skakeln.
Vet inte om någon blev klokare med denna förklaring :confused:
/M
 
Sv: roslagsvagnar ..

Just det! Undrar hur 17 jag ska lösa det, han kan ju inte ha bakselen så för alltid heller. Alternativet är att försöka hitta en annan vagn men det tillåter inte plånboken...
 

Liknande trådar

Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
10
· Visningar
326
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: skiesabove
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
2
· Visningar
348
Hästmänniskan Hej, Finns det någon här som har erfarenhet av UPH Academy, Vessigebro, de har yrkesutbildningar som man betalar för, tex Equicoach...
Svar
1
· Visningar
176
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp