Rotborsten

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare imse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 2 536
Sv: Rotborsten

Jag borstar alltid först med en speciell borste, just nu har jag en favorit som har kortare strån än en rotviska, men fortfarande är mjukare än en rotborste.
Då ser jag om jag måste fortsätta med ryktborste och skrapa eller inte.

Jag hade en rotborste till min ponny förut, men Ironia ogillar den ordentligt och jag får bara använda den till svansen på nåder. (för hård för henne, uppenbarligen)

Hovarna tar jag lite hipp som happ numera, men förut gick jag alltid vänster fram, vänster bak, höger bak, höger fram
Praktiskt för hästen också eftersom den vet vad som kommer att förväntas av den.

Till Gisburne:
Antagligen är det för att hästarn på ridskolan ska få lite rutiner (som alla vet att hästar mår bra av!), fast det är så många olika som sköter dem. Så skulle det väl kunna vara? Har aldrig tänkt på det förut, men känns logiskt..

När jag som barn gick på ridskola förstod jag faktiskt inte riktigt vad man skulle med piggborste och rotborste -viska till eftersom jag aldrig såg någon lerig häst.

/Jane

jag använder alltid en rotborste eller en rotviska för att få upp dammet ur hästen inre päls till ytan. Även om hästen inte är direkt smutsig är den nästan alltid dammig. sedan tar jag ryktborste och skrapa
/ Jojjo

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
586
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 176
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka