Rottis hane

T

Toudi

det är en sak jag sitter och funderar över, eftersom rottis hanar har en förmåga att ogilla andra hanhundar... är det något man kan göra åt ? Hade det det vart ett alternativ att kastrera hunden när den är runt 6 , 7 månader ? :confused:
 
Sv: Rottis hane

Toudi skrev:
det är en sak jag sitter och funderar över, eftersom rottis hanar har en förmåga att ogilla andra hanhundar... är det något man kan göra åt ? Hade det det vart ett alternativ att kastrera hunden när den är runt 6 , 7 månader ? :confused:

Att kastrera hjälper inte alltid, vilket man ska ha i åtanke.

Att hunden inte gillar andra hundar är bara att acceptera, där emot ska man ( som alltid ) vara konsekvent och en fast hand i uppfostringen redan från första dagen då valpen är hemma.

Då slipper man ofta de stora prövningarna som kommer runt 1 års ålder.

Vet hunden vem som bestämmer och att man lyder så blir det ofta inte problem med andra hanar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
656
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 834
Senast: Rugge
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 316
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag jobbar på ett mindre kontor, vi är fyra sammanlagt på arbetsplatsen. Jag jobbat administrativt och sitter mest på kontoret, de andra...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp