Rottis som inte fäller?

Bansan

Trådstartare
Är det fler än jag som har en rottis (eller annan ras för den delen) som överhuvudtaget inte fäller?
Inte ens när jag duschat honom fäller han av mer än enstaka hårstrån.
Han får väldigt lätt hotspots och både de och andra småsår tar lång tid på sig att läka. Fler som upplever samma sak i kombination med tunn, superslät päls och "brist" på fällning?
 
Sv: Rottis som inte fäller?

Min fäller ytterst sparsamt *peppar peppar*! Hon äter barf, och jag inbillar mig att den optimala maten underlättar för henne. Vet många Rottor som fäller som tusan.
 
Sv: Rottis som inte fäller?

har ingen rottis men nästan :angel: hehe

den långhåriga chihuahuan fäller aldrig! han kan tappa lite när han blir kamad men det är ytterst få hårstrån. han får ingen eksem.

våran nya hund vet jag inte riktigt än, hennes pappa fällde enormt mycket när vi var där så vi får se.
 
Sv: Rottis som inte fäller?

har ingen rottis men nästan :angel: hehe

den långhåriga chihuahuan fäller aldrig! han kan tappa lite när han blir kamad men det är ytterst få hårstrån. han får ingen eksem.

våran nya hund vet jag inte riktigt än, hennes pappa fällde enormt mycket när vi var där så vi får se.


Misstänker att han inbillar sig att han är en rottis då & då i alla fall :D
 
Sv: Rottis som inte fäller?

Vår rottis fäller två gånger per år, efter löp. Då rasar det av i en vecka ungefär. Hon har "utmärkt pälskvalitet" enligt sina utställningsprotokoll, inga hudproblem.

Svägerskans rottishane är likadan, även om det förstås inte är i samband med löp då. Han hade svåra hudproblem tills att han kastrerades men inte numera.

Svärmors två rottisar fäller som sjutton sen hon la in golvvärme. Konstant. Hanen har vissa hudproblem, men inte tiken.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 542
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
828
Senast: Sasse
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 826
Senast: NOC14
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 419
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp