lisa412

Trådstartare
Jag ska snart flytta och då kommer jag köpa en ny dator. Jag vill ha trådlöst internet och då behöver man väl en router? Har ni tips på nån bra..? :D

Jag har inget tips, men ibland får man låna router av internetleverantören. Jag har via Telia och har gratis router genom dom. De bytte ut min gamla när den började fungera dåligt. Så kolla med din internetleverantör först

Jag har inget tips, men ibland får man låna router av internetleverantören. Jag har via Telia och har gratis router genom dom. De bytte ut min gamla när den började fungera dåligt. Så kolla med din internetleverantör först

Jo man kan köpa en hos dom men dom sa att man kan köpa en lika bra hos en annan försäljare.

Jag ska snart flytta och då kommer jag köpa en ny dator. Jag vill ha trådlöst internet och då behöver man väl en router? Har ni tips på nån bra..? :D
Vi har oxå Telia och jag har haft dem på de flesta ställen som jag bott på. Då ingår router i abonnemanget. Alltså inget du behöver köpa.

Idag finns nog inte så många dåliga routers på marknaden, så länge som man väljer modeller med moderna wifistandarder. Jag har föredragit Netgear och Asus genom åren, mycket pga deras enkla gränssnitt och konfiguration, men är klart nöjd med den Tilgin HG2332 som min internetleverantör sålde (läs: kräver att man använder). Rejält snabb trådlöst.

Tror ni de är bra, vilken skulle ni välja?
De ser helt jämförbara ut, dock vet jag ingenting om CPU-prestanda mellan de båda processorerna. Men den högra datorn (X555DG) har dubbelt så stor hårddisk och dubbelt så lång garanti - så sannolikt skulle jag välja den.

Ifråga om router så vill man ha en som klarar 802.11ac vilket de flesta gör idag, och dessutom låg latency (fördröjning). Samtidigt finns det skillnader ifråga om radioprestanda - hur väl den trådlösa täckningen fungerar, enkelt uttryckt. Fast den biten finns ingen tillverkare som anger någonting om, och det saknas i praktiken sätt för en potentiell kund att jämföra eller utvärdera utan man får gå på tidningstester och hörsägen. Jag skulle kanske titta på exempelvis Asus RT-AC66U, eller Netgear R7000.

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp... Har castat från min telefon till TVn för ett par timmar sedan utan problem. Men nu när jag skulle starta ett program händer det... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
6 686
Senast: Happimess
·
Hemmet Som rubriken säger - jag vill utöka räckvidden på mitt Wi-Fi, helst både inne i huset och så att det räcker ut till stallet. Har idag...
Svar
5
· Visningar
465
Senast: Monimaker
·
Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 405
Senast: Kajsalisa
·
Kultur Ska köpa present till en vän som flyttar till Danmark snart. Tänkte att ett presentkort till Bokus eller Adlibris kunde funka, tills jag...
Svar
4
· Visningar
352
Senast: Flummflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?