Roven xx avkommor

Det måste vara en hingst som ger gröna papper på avkomman, så Business och Jackaroo och andra som inte är godkända i ett ridhästavelsförbund utgår.

Ingen flera som känner till några avkommor e. Roven?
 
Är inte fullblod en godkänd inkorsningsras? Så alla xx-hingstar som är godkända är godkända även i SWB?
 
Bara för att rasen är godkänd betyder det inte att alla hingstar av rasen per automatik är godkända.
En häst med en SWB-förälder och en förälder av fullblodsras får raskod 04 men inte alltid gröna papper.

Alltid lika förvirrande :o
Måste hingsten vara specifikt godkänd för avel i SWB? Och hur funkar det med ston i så fall? :idea:
Om du orkar förklara..
 
Kolla annars in de franska fullbloden. I Frankrike får man korsa in SF (Selle Francais) i de fullblod som går hinderlöp. De kallas för AQPS hästar. Har två sådana hemma och de hade varit superämne för fälttävlan om de inte använts inom galopp som vi har dem till :). Finns säkert godkända AQPS hingstar i Frankrike att använda :)

Jag fattar inte? Får ni använda dom i löp här i Sverige alltså?
 
Jag fattar inte? Får ni använda dom i löp här i Sverige alltså?
Japp i hinderlöp. Det ändrades förra året så nu får man inte starta dem på slätt såvida de inte startat slätt tidigare i Sverige. Så är det för vår ena så han går både slätt och hinderlöp. I Frankrike går de både vanliga hinderlöp och AQPS löp
 
Kolla annars in de franska fullbloden. I Frankrike får man korsa in SF (Selle Francais) i de fullblod som går hinderlöp. De kallas för AQPS hästar. Har två sådana hemma och de hade varit superämne för fälttävlan om de inte använts inom galopp som vi har dem till :). Finns säkert godkända AQPS hingstar i Frankrike att använda :)

Vad vinner man på att korsa inSF? Är inte snabbheten viktigare än tekniken? Eller är det för att få bättre teknik, men kan det inte på bekostnad på snabbheten?
 
Japp i hinderlöp. Det ändrades förra året så nu får man inte starta dem på slätt såvida de inte startat slätt tidigare i Sverige. Så är det för vår ena så han går både slätt och hinderlöp. I Frankrike går de både vanliga hinderlöp och AQPS löp

Så en "halvblodkorsning" som startar slätlöp med rena fullblod i Sverige? Har jag fattat rätt??
 
Så en "halvblodkorsning" som startar slätlöp med rena fullblod i Sverige? Har jag fattat rätt??
Med häst i proposition för löpning avses engelskt fullblod eller häst
upptagen i av Svensk Galopp erkänt Non Thoroughbred-register såvida
inte annat anges i propositionen för löpningen (Direkt ur hästens mun sas)
 
Det måste vara en hingst som ger gröna papper på avkomman, så Business och Jackaroo och andra som inte är godkända i ett ridhästavelsförbund utgår.

Ingen flera som känner till några avkommor e. Roven?
Jag har sett ett par stycken. Genomgående har dom varit ”trevliga medelmåttor” med rätt trist galopp.
 
Jag har sett ett par stycken. Genomgående har dom varit ”trevliga medelmåttor” med rätt trist galopp.

Tack! Låter ju dock inte jättekul.... Han har väl inte den allra bästa galoppen själv kan man tycka, men skulle inte direkt klassa den som trist... Men kan ju finnas dåliga gener längre bak..
 
Hand in Glove xx hade jag kollat på. Nu finns det otroligt lite simmare kvar och de selekterar väl stona men är det ett bra sto kanske du får chansen.

Armand xx finns godkänd i Holsteiner.
Hermes d'Authieux AA är anglo, godkänd i holsteiner.
Powerblade xx vet jag inte om han ger gröna papper men han har gett både fälttävlanshästar och hopphästar (grand Prix), hans pappa har gett iaf en 160-hopphäst och han själv hoppade 130.
Powerblade är också pappa till en av de unga fullbloden jag skrev kort om innan men det går inte för de ger ju inte gröna papper vad jag vet. I det unga fullblodet är morfadern Hand in Glove, så otroligt intressant hingst.
 

Liknande trådar

S
Avel Nu sällar jag mig till skaran som ber om hingsttips. Jag skulle vilja ha synpunkter och tips på hopphingst åt mitt ena halvblodssto...
2
Svar
38
· Visningar
2 918
Senast: furioso
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 475
Senast: Guld
·
E
Avel Har sökt på honom men mina frågor besvaras inte så här kommer en ny tråd om det hoppstammade dressyrtillskottet. Jag börjar nu leta...
Svar
4
· Visningar
1 870
Senast: mxz101
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp