Bukefalos 28 år!

Rover fyller 10 år idag!

Dentaku

Trådstartare
18 augusti 2003 skapade jag en tråd här på Bukefalos där jag frågade om någon hade erfarenhet av korthårig collie. Knappt två år senare skrev jag ett inlägg i samma tråd och berättade att jag äntligen köpt min första hund av just den rasen. Tiden går fort och idag fyller min fina Rover 10 år! Vi har upplevt massor tillsammans, med- och motgångar men han har lärt mig massor, inte minst att korthårscollie är rasen för mig. Tack vare honom har jag nu ytterligare en kortis, Bentley, som tar över stafettpinnen nu när Rover går i pension från all tävlingsinriktad träning.

Så idag har vi firat, först med att leta påskägg(vikta toapappersrullar med korv inuti) i trädgården och sedan med en födelsedagsbakelse till middag. Grattis, älskade Rover!

Foumldelsedagsbarn_zpsq2nhplmf.jpg


foumldelsedagsbakelse_zpsfqnizr9o.jpg
 
Grattis! Vilken härligt ovanlig ras dessutom! Jag tycker de är så fina men man ser dem nästan aldrig i verkligheten.

Rover är unik!

Ja, Tänk vad tiden går fort! Jag minns när jag skrev några av mina första frågor här om vår valp.

Nu är "valpen" snart elva år! :nailbiting:
 
Så fina de är, båda två! :love: Grattis Rover! Hoppas ni får många fler år ihop. Kan du inte lägga in fler bilder? Vore kul att se. Kunde inte låta bli att googla och upptäckte att han är från samma uppfödare som min korthår! Oddsen är i och för sig inte jättelåga, de har ju hållit på i många år. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp