F

flipflop

Har ganska nyligen köpt en åring efter honom, undrar om det finns någon mer här ute som har en avkomma efter honom? Vore roligt att veta lite om dom, hur de är att rida och så.
:bump:
 
Hej!

Jag har en Royal avkomma i stallet, han är alltså inte min häst. Han har ett bra steg och bra extriör. Han är lite känlig för hjälper och tyvärr lite sadeltvång. Men han är en häst som alltid gör sitt bästa. Skulle gärna rida honom. Hon som äger honom tävlar medelsvårdressyr med honom.

Jag äger därimot en häst efter Erbstein som oxå är efter Kaliber, din hästs farfar. Jag har även ridit flera kaliber avkommor. Jag ÄLSKAR hästar som har Kaliber i blodet! De är ofta väldigt kloka. Och för att inte tala om den mörkbruna färgen de brukar få. :) De är positiva till arbete och många är bra allroudhästar. Kaliber har ju lämnat både bra dressyr och hopphästar efter sig. Tyvärr tog de bort honom för några år sedan. :cry:

Lycka till med din pålle!
 
Har ett sto Royal-Uttini. Snäll att handskas med men har mycket humör vid tex lastning, borstning, skoning, sadling. Hon ät iaf av modren modell nätt och vacker ngt inåttåad vä fram. Har endast tävlat LB d än så länge men siktar på L:a
o 1,20 hopp ev fält. kort finns på min hårddisk om du är intr.
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 836
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: liiinnea
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 917
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp