• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare PiggePigall
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 3 513
P

PiggePigall

Har varit i en beg. butik o letat efter en sadel till min dotter idag, dom hade en 16 tum wide som verkar passa men nu undrar jag om ngn vet vad det är för sadel?? Lädersadel med en blå knapp som det står RS på? Hon i butiken visste inte vad det stod för mer än att den var argentisk. Jag har googlat men hittar inget. Ngn som känner till den?

Sv: RS sadel

Ja det är det nog!!! TACK! Känner inte till dessa, kan du ngt om dom? För- nackdelar. Dom lovade att jag ska få den omstoppad, den va lite sned fram. Vad ska man betala för en sådan ungefär?

Var noga med att de kollar så att stoppningen är ojämn så att det inte är sadeln som är sned. Jag har ingen erfarenhet av RS men det är väl budget sadlar så vad man betalar för den beror väl främst på skicket och hur gammal den är. Få stoppningen fixad innan du köper den och jag antar att det inte är personen som inte visste vad det var för sadel som ska fippla med den :p

Ska vara stenhård! Tror faktiskt att det är stoppningen, ser ut så. Nä det är inte samma person som stoppar om den:) jättesvårt o hitta sadel, han e väldigt rak o ganska bred fram.... Provade den nyare rexen vilken jag alltid har gillat o tyckt legat bra på alla ponny men inte! Det enda vi har hittat som passar är en globus loke men den är ju såååå hög bak tyckte dottern, inte bekvämt:(

Senast ändrad av en moderator:

*KL*
Min häst har också en sadel som det står RS på, dock är knappen på hans röd? Kan det också vara en Stenberg eller något annat märke?

(Köpte sadeln som hästen hade med tidigare ägare, därav vet jag inte vad det är för märke :p)

Lämnar tillbaka Stenberg sadeln idag o lånar loken så får vi se om hon kan vänja sig. DJUNGEL med sadlar!!!!

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 009
Senast: Tora
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 864
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 968
Senast: Lhas
·
Utrustning Hej! Jag är helt fast i djungeln av sadlar och behöver lite hjälp. Vår lilla b-ponny har svängd rygg och mycket manke, något som jag...
Svar
1
· Visningar
1 170

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II
  • Födda-24
Tillbaka