Bukefalos 28 år!

Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag drabbas av moderskänslor för din stackars missförstådda hibiscus!

Hibiscusar vill ha fukt och näring. Du kan väl inte vänta dig att den ska sprudla direkt när den levt i svält, armod och elände så länge? :cry:

Sköt om den så ska du se att den kommer att belöna dig med många vackra blommor!!
*mutter* De som inte överlever min behandling åker ut :cautious::angel:;)
 
20200424_174717.jpg

Liljekonvaljerna :love:
 
Oooj! 😍😍 En sån vill jag ju ha!

Min håller på att växa ut nya blad i takt med att den tappar sina få blad den har :meh: de klippta grenarna visar inga tecken på återuppståndelse. Allt är alltså som förut, bara lite mindre :banghead:

Om jag hittade en med samma färger så skulle jag köpa den och ge fan i den här :mad:
Du la märke till att den är 57 år va? :p
Den här avkomman är väl ca 7 år bara.
15877511426118154267840150990103.jpg
 
20200424_195856.jpg

Här är min fönsterbräda :love: andra halvan tillhör katten som även har sin vattenskål där längst till vänster. Pelargonen lever och frodas! Har inte blommat om igen och jag ser inga knoppar på väg men tolkar bladen och växtkraften som att den mår bra trots allt :up:
 
Du la märke till att den är 57 år va? :p
Den här avkomman är väl ca 7 år bara. Visa bifogad fil 49535
Ja jag menade inte att jag ville ha en så stor :nailbiting::rofl: utan den såg så fin ut med blad överallt ... :cautious:

Jag tror att min kanske lika gammal som din ovan eller lite äldre nu när jag tänker på det.
Eh. :o:rofl:
Till mitt försvar så har den majoriteten av åren inte tagits hand om av mig 😅
 
Visa bifogad fil 49534
Här är min fönsterbräda :love: andra halvan tillhör katten som även har sin vattenskål där längst till vänster. Pelargonen lever och frodas! Har inte blommat om igen och jag ser inga knoppar på väg men tolkar bladen och växtkraften som att den mår bra trots allt :up:
Jag funderar lite på min engelska pelargon ovan. Den verkar ju sätta mycket kraft på att sätta nya blad medan jag gärna vill att den ska blomma. Googlade lite och en del nämnde växtnäring medan andra nämnde risken att de får för mycket och därmed börjar sätta mera blad än blommor. Vilket känns ju lite som det som händer min växt.
Men min har inte fått någon växtnäring och den får torka ut lite grann (så att den stora grenar nästan sloknar lite grann) mellan påfyllningarna av vatten. Så den får inte så mycket omskötsel. Jag har inte gröna fingrar och funderar på vad som är logiskt, men det är kanske lagom som den vill ha, dvs lite växtnäring också? 🤔

Eller för lite sol? Den står i ett nordöst fönster där det skiner bara på morgonen.
 
Senast ändrad:
Jag funderar lite på min engelska pelargon ovan. Den verkar ju sätta mycket kraft på att sätta nya blad medan jag gärna vill att den ska blomma. Googlade lite och en del nämnde växtnäring medan andra nämnde risken att de får för mycket och därmed börjar sätta mera blad än blommor. Vilket känns ju lite som det som händer min växt.
Men min har inte fått någon växtnäring och den får torka ut lite grann (så att den stora grenar nästan sloknar lite grann) mellan påfyllningarna av vatten. Så den får inte så mycket omskötsel. Jag har inte gröna fingrar och funderar på vad som är logiskt, men det är kanske lagom som den vill ha, dvs lite växtnäring också? 🤔

Jag kan egentligen ingenting om pelargoner, men behöver de inte vintervila för att blomma? Har den vintervilat? :)
 
Jag kan egentligen ingenting om pelargoner, men behöver de inte vintervila för att blomma? Har den vintervilat? :)
Ingen aning, köpte den i vår :D Det finns dock andra pelargoner här hemma som inte vintervilat och ser betydligt eländigare ut med bladen men blommar glatt, såklart :cautious::rofl:
 
Ingen aning, köpte den i vår :D Det finns dock andra pelargoner här hemma som inte vintervilat och ser betydligt eländigare ut med bladen men blommar glatt, såklart :cautious::rofl:

Då har jag ingen aning! 😅 Trodde det var ytterligare en 'gamling', men vi har ju ett gäng pelargonfantaster i tråden som säkert kommer med råd!
 
Jag rotade just fram en låda för rödklövern att stå på och nu börjar det dyka upp tankar om att jag borde nypa av den stora långa grenen på pelargonen som har börjat växa sig lite väl vild.
Tror att det är bäst att jag går och lägger mig innan jag får för mig att börja plantera om en massa krukväxter :cautious::cautious:
 
BC807127-F28C-45BE-9828-00E4ADE76B42.jpeg

Vaknar och fäster ögonen på den här mitt i kaoset och tänker genast på @Sel och var den ska få en ännu gladare plats i nya boendet :laugh:

Har förresten någon av sprätt-iväg-fröna tagit sig?
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag funderar lite på min engelska pelargon ovan. Den verkar ju sätta mycket kraft på att sätta nya blad medan jag gärna vill att den ska blomma. Googlade lite och en del nämnde växtnäring medan andra nämnde risken att de får för mycket och därmed börjar sätta mera blad än blommor. Vilket känns ju lite som det som händer min växt.
Men min har inte fått någon växtnäring och den får torka ut lite grann (så att den stora grenar nästan sloknar lite grann) mellan påfyllningarna av vatten. Så den får inte så mycket omskötsel. Jag har inte gröna fingrar och funderar på vad som är logiskt, men det är kanske lagom som den vill ha, dvs lite växtnäring också? 🤔

Eller för lite sol? Den står i ett nordöst fönster där det skiner bara på morgonen.
Generellt skulle jag säga att den vill ha mera sol och lite näring. Jag har några pelargoner som ser likadana ut och dom står alldeles för skuggigt egentligen. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 421
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 430
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp