Bukefalos 28 år!

Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
15879851310042687573188498212340.jpg


Jag har ett problem och det är den här pjäsen. 🙈 En jättestor Aloe Vera. Han bara växer och växer trots att jag inte alls sköter honom som man ska. Vad ska jag göra med honom? Känner mig inte jättepepp på att plantera honom i större kruka för jag vill inte att han ska bli större.
 
Det är officiellt. Jag är beroende och jag kan inte sluta köpa växter!!
Åkte till handelsträdgården för att köpa jord. Kom hem med tre växter och en kruka. Men det är föör billigt! Hur kan man låta bli när de säljer rejäla, fina växter för mindre än 50 spänn?!

Visa bifogad fil 49486
Verkar som du har ett passande användarnamn med tanke på ditt beroende :p , inte något dåligt beroende för om jag inte kommer ihåg helt fel omvandlar väl växter (vad de nu heter, det vi andas ut) till syre igen, samt det ser trevligt ut också. :D

Mycket fina växter du köpt. :up:
 
Visa bifogad fil 49737

Jag har ett problem och det är den här pjäsen. 🙈 En jättestor Aloe Vera. Han bara växer och växer trots att jag inte alls sköter honom som man ska. Vad ska jag göra med honom? Känner mig inte jättepepp på att plantera honom i större kruka för jag vill inte att han ska bli större.
Sambon har också en sådan galning. Han ska dela upp den och bara behålla de delar som går att plantera om i krukan igen.
 
Fina växter, men hur gör du med ljus?

Och 20 monsteror! 😵Det måste se ut som en djungel därhemma.

Flyttar runt dom ibland :) har haft sticklingar där tidigare och dom har klarat sig utmärkt!
Det börjar ta sig :D vill ha mer, men måste bygga längst väggarna då...

21 stycken var dom, varav 4 är Adansonii :)
 
Idag fick två bebisspjutbräken flytta hem till mig och en lyktranka! Knöt ihop en ampel till rankan, så hon kan hänga i fönstret, och ormbunkarna får bo i två ljushållare så länge :love:

Insåg idag varför jag blivit helt beroende av växter - det är ju så otroligt stress- och ångestdämpande! (Kan vara därför jag köpt cirka 15 nya växter på en månad) Som att vara ute, fast inne! Jag gillar att vara inne :angel:
 
Idag fick två bebisspjutbräken flytta hem till mig och en lyktranka! Knöt ihop en ampel till rankan, så hon kan hänga i fönstret, och ormbunkarna får bo i två ljushållare så länge :love:

Insåg idag varför jag blivit helt beroende av växter - det är ju så otroligt stress- och ångestdämpande! (Kan vara därför jag köpt cirka 15 nya växter på en månad) Som att vara ute, fast inne! Jag gillar att vara inne :angel:

Det är verkligen ångestdämpande på riktigt att ta hand om det som växer. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 341
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 526
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 982
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 529
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp