Rumsväxter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gör man åt svärmorstungor som inte vill växa så mycket på höjden, utan istället skjuter nya skott som en toka?!

Såg idag att den spräckt innerkruka nr 2 sen jag köpte den i våras. Har delat på den en gång och varje plantering har den fått större kruka.
Höjden har kanske ökat 5-7 cm bara.
 
Hmmm ...
16414750480238101987195281817911.jpg
 
Skulle vilja ha tips på en hög och smal växt som dessutom skulle trivas i en hög och smal kruka? Ska stå på golvet på ett ställe som är ja…smalt :D

Inte så mycket utseendekrav i övrigt. Växten skulle stå precis vid ett fönster i västerläge men blir inget direkt solljus alls pga annat utanför fönstret.
 
Skulle vilja ha tips på en hög och smal växt som dessutom skulle trivas i en hög och smal kruka? Ska stå på golvet på ett ställe som är ja…smalt :D

Inte så mycket utseendekrav i övrigt. Växten skulle stå precis vid ett fönster i västerläge men blir inget direkt solljus alls pga annat utanför fönstret.

ZZ plant/garderobsblomma?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
@Stefffie @Jordgubben från Skåne

Tack! Jag har funderat på bägge men jag har bara sett dem som rätt små? Så det skulle se töntigt ut om de stod på golvet :p Men de går alltså att få högre men fortfarande smala? :)

Jag hade en garderobsplanta som stod pa golvet - den var nog 90-100cm hog (tyvarr dog den nfor att jag overvattnade... :o:o )

Sen kan du ju alltid ha nagon slags pedestal, typ ett litet bord for att fa upp blomman lite hogre.
Svarmorstungor har jag inte sett storre an kansek 60cm hoga, sa den hade jag nog hojt upp pa nagot satt

Den dyraste versionen har ar ungefar hur min sag ut
https://www.patchplants.com/gb/en/plants/zamioculcas-zamiifolia-47/

Edit: Samma websida saljer ocksa svarmorstungor 100-110cm hoga, sa uppenbarligen finns de!
 
Kallor trivs verkligen inte hos mig. Så nu fick de nästandöda örterna flytta mer i den sista kalla-krukan. Och ampelliljebäbisarna fick klippa sig loss från mamman.
IMG_20220124_172830.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 225
Senast: Enya
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 521
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp