Tripsen eller blommorna?Dom lever fortfarande!!!?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tripsen eller blommorna?Dom lever fortfarande!!!?![]()
mosspåleDen här har dragit iväg och ska få större kruka. Men vad vill den ha att klättra på?
Visa bifogad fil 169828
kokospål eller mosspåleDen här har dragit iväg och ska få större kruka. Men vad vill den ha att klättra på?
Visa bifogad fil 169828
Aldrig fått den (eller ngt) att rota sig på kokos. den vill ha fuktigt och rota sig annars blir bladen sådär spinkiga. Å andra sidan behöver man ju inte bry sig om stora blad då kan man ju låta den kättra hur som helst.kokospål eller mosspåle![]()
nä, det var enbart ett svar på vad man kan använda som stöd/att klättra på. Rota sig i har jag bara sett mossa eller lecablandningAldrig fått den (eller ngt) att rota sig på kokos. den vill ha fuktigt och rota sig annars blir bladen sådär spinkiga. Å andra sidan behöver man ju inte bry sig om stora blad då kan man ju låta den kättra hur som helst.
Wow den var fin!!Jag har tagit en liten roadtrip till Åsby med syrran idag och alltså, vilket ställe! Och jag hittade en önskeväxt som fick följa med hem, en Macodes petola
Visa bifogad fil 173427
Eller hur! Det är det, och jag ångrar att jag inte köpte en Pachypodium lamerei så det blir nog en roadtrip imorrn igenWow den var fin!!
åsby är toppen![]()
Hur har de dött av att du handlat på Grönväxtriket?Någon som beställt från Klorofyllverket?
Vågar inte köpa fler växter från Grönväxtriket efter att hela min besättning på 30 växter dog efter att ha handlat där.
Penissvampar!Vet inte om jag är fascinerad eller lite småäcklad men rejält förvånad blev jag i alla fall när jag hittade ett gäng rejäla, knallgula svampar i krukan där min ena elefantöra bor
Visa bifogad fil 173496
Fick först lite småpanik men googlade sedan och läste att det inte är något skadligt för växten, att det är sk gul veckskivling som förmodligen kommit med någon jord jag köpt och att jag kan låta dem vara om jag vill. Jag tyckte dock att det såg lite väl läbbigt ut så jag plockade bort det jag kunde se och la på lite lecakulor tills jag får tid att plantera om och fixa lite mer långsiktigt. Och ja, man kanske skulle vattna lite mindre framöver![]()
Lysande, nu ska vi börja kalla dem penis mushrooms istället! Det rullar så att säga lite lättare av tungan än "Leucocoprinus birnbaumii"... (vad är det med britterna och deras krampaktiga tag om latin så fort det har med växtriket att göra?Penissvampar!De växer hos tarantellerna hela tiden, så roliga!
![]()
Det tycker jag! Det är allmänt vedertaget i tarantellgrupperna (där man annars kan snacka om folk som är hysteriskt besatta av korrekta latinska namn. )Lysande, nu ska vi börja kalla dem penis mushrooms istället! Det rullar så att säga lite lättare av tungan än "Leucocoprinus birnbaumii"... (vad är det med britterna och deras krampaktiga tag om latin så fort det har med växtriket att göra?)
Kanske kasst av mig att beskylla Grönväxtriket för att mina växter dog eftersom jag inte vet exakt vad de drabbades av. Men de växter jag fick hem från företaget var alla dåliga och dog inom kort, och därefter började mina andra växter dö. Vissa som jag haft i flera år.Hur har de dött av att du handlat på Grönväxtriket?
Är det ohyra så finns det hos varenda handlare tyvärr. Bekämpningsmedlen man hade förr är förbjudna inom EU så handlarna kan inte bespruta växterna.