Rundontwalk

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mabuse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 758

Mabuse

Trådstartare
Känner någon till något om fullblodshingsten Rundontwalk xx? Har han gjort något avtryck i aveln, kan man säga något om vad han gett?

Jag kan inget om galopp - i mina ögon ser resultaten rätt mediokra ut för en avelshingst, är de det? Har han bra stam?

jag ska inte säga för mycket om stammen, det finns andra som är mycket mer kunniga inom just fullblodsaveln än jag. MEN rent vad jag kan se på de avkommor som finns efter hingsten verkar den inte direkt ha rosat marknaden. Den (ur galoppsynvinkel) resultatmässigt bästa hästen (Sky Dancer) är vad jag skulle kalla medioker på gränsen till dålig.
Då ska man även ha i beaktande att mor till den hästen (Lena) lämnat betydligt bättre avkommor med andra hingstar och att det är just de avkommor till Runtdontwalk med Lena som mor som presterat bäst på galoppbanan.

jag ska inte säga för mycket om stammen, det finns andra som är mycket mer kunniga inom just fullblodsaveln än jag. MEN rent vad jag kan se på de avkommor som finns efter hingsten verkar den inte direkt ha rosat marknaden. Den (ur galoppsynvinkel) resultatmässigt bästa hästen (Sky Dancer) är vad jag skulle kalla medioker på gränsen till dålig.
Då ska man även ha i beaktande att mor till den hästen (Lena) lämnat betydligt bättre avkommor med andra hingstar och att det är just de avkommor till Runtdontwalk med Lena som mor som presterat bäst på galoppbanan.

Det var min bild också, att mödernet ser utmärkt ut, men just Rundontwalk verkar inte ha förbättrat. Det är via Lenas avkommor jag råkade på hingsten, och för mig såg han lite ut som plumpen i stammen, men jag kan väldigt lite om galoppstammar.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: corzette
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 319
Senast: Murray
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Rosett
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 580
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka