Rundsytt kandar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mierna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 347
M

Mierna

Rundsydda kandaret från Hööks, någon som har det? Erfarenheter? Undrar mest om det är stort eller litet i storleken, har en såndär fantastisk häst som ligger mitt mellan cob och full...

Sv: Rundsytt kandar

Tycker det är fint, men dom vanliga spännerna vid better förstör ju allt, fattar inte varför det inte har inåtvända spännen! :confused:

nä, jag vet, det är dumt... men det passar min prisklass och jag måste ha nytt, så jag får tåla konstiga spännen :)

Ja det var ju inte mkt. Men vad är det för stor silver-grej på pannbandet, ser ut som nåt man har på westernträns! :eek: Conchos eller vad det heter..

äh den går väl att ta bort ändå, annars får de byta ut pannbandet då loggan förstör det :rofl:

Petitesser :smirk:

Fortfarande ingen som vet nåt om storleken?

Jag har ett, fasst utan kandarrem och ena tygeln, så fick d för 400. Provade idag och full satt perfekt som vanligt på min pålle =) Minns inte vart hålen var.. Men det borde ju gå att göra några extra innan det rundsydda börjar... Nosgrimman finns det ju också lite plats att göra hål på..

Har inte använt det än, men tycker det är snyggt iaf! Men hade eg velat ha en sån fodrad grej, som finns på nosgrimman, under nackstycket, som kunde sära på alla remmar, blir lite trassligt..

Jag är upphängd i detaljer, letar efter det perfekta.. ;)

Brukar inte vara något problem att göra fler hål i ett rundsytt, det spänns ju i nacken så det syns inte heller. Jag skulle tagit full! Annars kanske inte nosgrimman räcker till.

*lånar tråd*

Jag gillar också det, framförallt priset, men jag har ganska nyligen köpt ett kandar. Jag är alltså ute efter det som träns egentligen, är det någon som använder det som träns, och alltså vet att det säkert funkar?

Jag köpte det som träns, men finns plats för kandarremmen oxå. Kan inte se nån anledning till varför det inte skulle funka. Tror nästan att det är lättare eftersom det blir så mkt remmar med kandaret. Blir lite trassligt och klumpigt vid nacken redan nu.

full ;) Är vad min häst brukar ha, å d satt som vanligt.

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
361
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 274
Senast: Reshästen
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka