Rustade för regn?

GotAsecret

Trådstartare
Ja helt enkelt, vad har ni på er, och hästarna, när ni rider i regnväder?
Jag behöver något men vet inte vad och det måste vara billigt...

Sv: Rustade för regn?

Jag har en oljerock i vaxat tyg som man knäpper runt benen och som skyddar både mej och det mesta av sadeln.
Min kostade 1000, men det finns liknande på Börjes för 735 kr.

Ridregnrock är det bästa som finns! Helt klart värd att lägga pengar på och finns i de flesta prisklasser.
Satsa på en lång som går en bit nedanför knäna när du står upp så den täcker dina knän ordentligt när du är ute och rider. Vanligt regnställ har inte jag så mycket till övers för....

När det kommer till hästen beror det helt på hur varmt/kallt det är ute och hur lättfrusen häst jag har och vad vi ska göra (hur hård ansträngningsfaktor det kommer bli), då varieras det vad för något jag använder.

Jag vill ha hööks rengrock, den verkar galet bra. Dock kostar den ju en del, över 700 kronor tror jag det är.

Är det dåligt väder så rider jag i ridhus men om jag rider ut så har jag Tremp ridtäcke med hals från Equiline och vanligt regnställ från tretorn. det funkar bra, allt håller sig torrt :)

Jag har Mountain Horse regnkläder. Det är jacka och byxor. Helt underbara!
Men så värst billiga var dom inte men absolut värda varenda krona! :bow:

Jag har tröttnat på jackor som läcker igenom. Nu har jag köpt ett regnställ från Didrikssons för tusenlappen som hittills funkat bra. Det är inte tiptop men duger för normalt regn under en timma eller två. Dock är det tunt tyg så regnar det mycket måste jag ha en fleecetröja under för att inte bli kall. Regnbyxorna tänker jag inte rida i, då använder jag chaps i skinn istället - det är varmt och vattentätt! Sen köpte jag en till väldigt vattentät jacka från Everest med 10 000 mm i vattenpelare, bara den kostade runt tusen också. Den läcker inte i första taget :)

Bra grejer brukar ju dock funka. Jag har ridit i alla år med billiga jackor från Börjes etc men nu får det vara nog med jackor som läcker in!

Min häst är turligt nog mer vattentät än mig :D Kommer bara spårklippa honom och då överlever han det mesta med sin mammutpäls ändå.

Jag har vanligt regnställ, byxorna är jättegamla, men otroligt sköna. Mycket tjockare än vanliga, dubbelt tyg och grovt tyg.
Antingen har jag min fleecejacka som jag köpte på någon sportoutlet för några år sen. Eller så har jag min regnjacka från sportaffären. Didriksson tror jag det är.

Hästen har inbyggda regnkläder, aka. päls:p

Jag har köpt en sådan rock nu, så nu väntar jag bara på regnet ;) Idag var det strålande solsken :( Jag har för mig att jag gav 799:- för den, men jag hade verkligen bestämt mig för den och då är det värt pengarna. Läcker den direkt åker jag tillbaka och skäller på Hööks ;)

Jag har ett sådant här på hästen, fast från HW

07240027.jpg

och en sådan här på mig själv

http://www.horseware.com/ss10 site/foryou/unisex/lexington.asp

Grimma, grimskaft, hjälm och handskar :D

Orka slita på sadel och träns i regnet :o Jag kan oftast välja tidpunkt mellan regnskurarna men de få gånger jag inte kan det så blir det som ovan och övning utefter det.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 180
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 337
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka