Rustas bruna fleecetäcke med hals

Draumsyn

Trådstartare
Är det någon som har detta?
Funderar på ett sånt då pålle behöver ett fleece med hals men min plånbok ekar tomt :o,
jag har själv Rustas reflexridtäcke vilket är superbra!

Någon som har detta fleecetäcke?
Är det bra?
Hur är det i storlekarna?

Mvh/Nathalie :)

Sv: Rustas bruna fleecetäcke med hals

Jag har bara deras vintertäcke och det är normalt i storlekarna och mkt bra passform men jag vet inte hur fleecetäcket är.

har oxå bara deras vintertäcke.

En av dom bästa som har så bra passform som jag har hittat och mjukt är det för att vara ett vintertäcke :love:

men om fleecen är i samma märke så är det nog bra ;)

Vi har tydligen det, men köpte ett likadant från Jacson (billigare dessutom) samtidigt, så vet inte om det från Rusta har använts. :p

Jag har det fast jag köpte det av en bekant så jag visste inte att det var från Rusta :p

Mitt är i 155 och passar min häst som har 145 normalt. Hon som sålde det hade en häst som har 155 och det passade inte på den.

Jag tycker dock det kasar bakåt, men det kan bero på att min häst har rätt grov hals och bog. Mycket smart lösning med helt avtagbara bukgjordar dock. :bow:
Bra fleecematerial också.

Jag hade ett sådant, men kastade bort det i somras :crazy: Täcket gick sönder när hästen hade det i boxen över natten. Tyget sprack runt spännena på halsen. Så nej, jag tycker inte att det var så bra täcke ;) Jag hade ett strl. 155 cm och det satt som ett normalt 155 cm täcke.

Mvh Jordgubba :)

Min kompis har ett sånt och jag har inte hört henne klaga iaf..:p Ska också inhandla ett sånt inom en snar framtid.

Okej, jag köpte ett 145 till min islänning på ca 145 i mankhöjd, och ja det såg lite stort ut :smirk: men har inte provat det på honom ännu.
Hans 135 är iaf alldeles för litet (alla de andra 135 täckena med hals är för små till han, bjässe!) Så hoppas det skall passa.
Hellre lite för stort än för litet så han knappt kan andas i halsen ;P

Kvaltién känns ok iaf, får se hur det sitter sen.
Kan ju alltid slänga ut en bild ;)

Tror även jag skall investera i det andra fleecetäcket därifrån, i mörkblått & ljusblått + silver, riktigt snyggt och billigt! (199:-)

Jag har ett sånt. Stoleken jag behövde och köpte passade bra till min häst. Det negativa jag kan säga om täcket är att kryssgjordarna lossnar lätt då man tar på och av täcket. Går ju att ta av och på dem på båda sidor... Jag är nöjd!

har ett fleecetäcke därifrån, dock utan hals. 125 passade min c-ponny kanon, och det är den storleken hon har i vanliga fall också. Håller sig snyggt efter MÅNGA tvättar, men jag upplever att det åker bakåt. Kan bero på grovt bogparti dock.. Men tyget har spruckit runt spännet framtill:crazy:

Samma hände med mitt... måttlig imponerad...

Mitt 145 passade perfekt till min islandshäst :rofl:
Det är kju bra att storhäst-täcken passar iaf :smirk:

Kvalitén känns ju ok, men det återstår att se...

Har ett sådant.
Hästen är ett halvblod som normalt har 145 i täcke så jag skulle nog behövt ett 155 till henne för som det är nu kan jag bara knäppa två spänne i bogen på täcket. Halsdelen är jag inte alls impad på, dålig passform på den. Matrialet i sig fyller sin funktion i alla fall.

Bara för att, så ville jag slänga ut en bild på täcket :p
Här har han bara på sig det för att torka upp lite medans de äter lunch. (Han ser en ren eller ngt, därav "looken")

18191535.jpg

Hade ju kunnat få vara större i halsen men man kan ju inte få allt ^^
Kvalitén är ok om man bortser från spännena, där tror jag de sparat in en del + att färgen hade kunnat vara snyggare iaf på min häst :p
(Typ blå hade vart fint :angel:)

jag har det tycker att det är helt ok för det priset sen har dock min häst för grov hals för att kunna knäppa hela vägen men men så blir det på de flesta halstäcken....

Är det någon som har detta?
Funderar på ett sånt då pålle behöver ett fleece med hals men min plånbok ekar tomt :o,
jag har själv Rustas reflexridtäcke vilket är superbra!

Någon som har detta fleecetäcke?
Är det bra?
Hur är det i storlekarna?

Mvh/Nathalie :)

Vet tyvärr inte mycket om fleecetäckena, passar mig dock från att köpa "billiga" fleecetäcken (tänker mest på märkeslösa överlag snarare än priset) eftersom många har en tendens att glida bakåt/vara stora i hals och bog.

Har regntäcke *2 vilket jag var supernöjd med (passform, lätt i vikt, vattentäthet) tills det snöade rejält en dag och det blev helt genomblött. Klarade väl inte att det låg ett par cm snö ovanpå. Sen skaffade jag ett vintertäcke till ena kusen och ett dyrare mer vattentätt regntäcke till den andra trots att jag hade tänkt köra med endast Rusta-regntäckena hela vintern :p

Reflextäcket är jag kanonnöjd med, men det hade du ju redan! ;)

jag har det tycker att det är helt ok för det priset sen har dock min häst för grov hals för att kunna knäppa hela vägen men men så blir det på de flesta halstäcken....

Som du ser, lite samma här...
Har de översta på yttersta men hellre det än ingenting alls...
Det är en djungel att hitta bra täcken till en grov häst!

Som du ser, lite samma här...
Har de översta på yttersta men hellre det än ingenting alls...
Det är en djungel att hitta bra täcken till en grov häst!

*host* ja, jag har börjat lära mig att skippa halstäckena! :p
Skaffade ett jättefint täcke med halvhals vars färg passar så himla bra på hästen MEN förmodligen kommer skava sönder en hel "rand" av manen :crazy: går knappt att spänna i bogen.
Samtidigt hade jag köpt ett vintertäcke. Och tror ni inte det var halvhals på det också? Smart!! Fleecetäcket som jag hade köpt strax efter hästen införskaffades är helhals och det ser bara löjligt ut med spännena och halsen som räcker halvvägs ner på halsen. Så han fick ärva andra kusens gamla skitiga fleecetäcke med hål i istället... Duktigt att lyckas få hals/halvhals på 3 av 4 täcken när hästen inte kan ha dom! :p

Kan de inte göra täcken som är normalstora fast med shirehals till våra bjässar? :angel::idea:

Min har iaf grov hals och stor rumpa :p

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 510
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 767
Senast: Ajda
·
Utrustning Mitt sto är nätt över bogar och har rätt tunn hals. Hon är känslig i ryggen och behöver täcke(n), men får också lätt fula bogskav om...
Svar
3
· Visningar
1 050
Senast: Buck
·
Utrustning Hej Min häst skulle behöva utöka sin schabrakgarderob. Jag är väldigt kräsen med utrustning och vill inte köpa något som jag blir...
Svar
12
· Visningar
1 918
Senast: Långnos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur