Bukefalos 28 år!

Rustas flyttkartonger

Exile

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av kvalitet på dessa? Tänker då på standardstorleken där man får 10 st för 169 kr.

Generellt när det gäller flyttkartonger, har ni tips både på vilka som är bra och vilka man ska undvika?

IKEAs vet jag av erfarenhet att de är helt okej men jag skulle behöva ett gäng relativt omgående och har inte vägarna förbi där på ett tag.
 
Är det någon som har erfarenhet av kvalitet på dessa? Tänker då på standardstorleken där man får 10 st för 169 kr.

Generellt när det gäller flyttkartonger, har ni tips både på vilka som är bra och vilka man ska undvika?

IKEAs vet jag av erfarenhet att de är helt okej men jag skulle behöva ett gäng relativt omgående och har inte vägarna förbi där på ett tag.

Julas förstärkta är riktigt bra, jag har skickat tunga stenprover i dem utan problem. Rustas är ok men inte mer. Allra bäst är proffskartonger från flyttfirmor men packar man inte alltför tungt duger tex Rustas.

/mvh auktionistens dotter som plockat ihop många hem...
 
Jag packade en del i Rustas kartonger när jag flyttade sist. Hade en salig blandning mellan både dyrare varianter och billigare. Märkte ingen skillnad alls. Rustas fungerade precis lika bra som de andra. Packade ändå inte hysteriskt galet tungt så det troligen gjorde någon skillnad.
 
Är det någon som har erfarenhet av kvalitet på dessa? Tänker då på standardstorleken där man får 10 st för 169 kr.

Generellt när det gäller flyttkartonger, har ni tips både på vilka som är bra och vilka man ska undvika?

IKEAs vet jag av erfarenhet att de är helt okej men jag skulle behöva ett gäng relativt omgående och har inte vägarna förbi där på ett tag.

Hade också en blandning sist och tycker att Rustas funkar för en flytt men inte mer än så. De var inte heller så bra att stapla på varandra, var det packat tungt vek eller sprack dom lätt om de stod så ett tag. Så ska du ha kartongerna kvar för till exempel förvaring sen så skulle jag inte välja dom.
Bauhaus kartonger har hållit i många flyttar så dom kan jag rekommendera. Vi fick även låna flyttkartonger gratis från flyttfirman viket var riktigt bra!
 
Jag läste nyligen ett test, där var de kraftiga från ÖoB bäst. Det fanns även tillsatser för att stapla glas att köpa såg jag.
 
Jag har för mig de är rätt bra, dock ej lasta för tungt för säkerhetsskull. Köper hellre fler så blir det inte så tungt att bära heller.
 
Säger också julas PRO-variant. Hade kvar lite olika från en gammal flytt men de var oanvändbara annat än för typ sängkläder så köpte julas senast, de ligger på vinden och ser helt oanvända ut. Ingen av dem gick sönder ens i handtagen och då är jag en optimistisk packare!
 
Vi har rusta kartonger som överlevt 5-6 flyttar under 4år och mellanförvaring i ouppvärmt utrymme i 2år mellan två av flyttarna. De är i förvånansvärt gott skick. Trixet är att köpa många och packa lätt.
 
Har flyttat massa gånger och använt en hel drös olika kartonger. Ingen skillnad alls. Ta de billigaste och släng sen har blivit min melodi
 
Generellt när det gäller flyttkartonger, har ni tips både på vilka som är bra och vilka man ska undvika?
Svaret är enkelt:
Flyttkartong i wellpapp med med tre lager papper (ett veckat) = kass.
Flyttkartong i wellpapp med med fem lager papper (två veckade) = utmärkta.

Vilket tryck det är på sidorna är egalt.
 
Tack allihopa för svar! Jag åkte förbi Jula och köpte en 10-pack extraförstärkta lådor. Jag har inte satt ihop någon än men de känns robusta :)
 
Nu har du redan köpt flyttkartonger, men jag vill ändå tipsa om de bästa flyttkartonger jag hittat. För många år sedan när vi hade vägarna förbi Shurgard köpte vi deras flyttkartonger och de är de bästa jag har än idag. Har den modellen som de kallar just för flyttkartong och de har hållit bra för både flyttar och förvaring i olika miljöer. :)

Har utöver dem en salig blandning av lådor från bland annat ikea, rusta, och biltema som är lika medelmåttiga (för att vara snäll...) allihopa, men de har varit enklare att få tag i när jag bott som jag bott. Rekommenderar verkligen flyttkartonger av den typ Shurgard har, även om det skulle stå ett annat namn på dem. :up:
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
928
Senast: Gulis
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 288
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 613
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp