Rutiga ridbyxor?

Rutigt är ju jättesnyggt!
men jag är helt fel person om det är modernt eller inte antagligen inte🤣 men känner igen det här med glapp mellan sina egna ”glansdagar” och dagens ridsport och tillhörande prylar..! Herregu jag blir så trött, det finns hundraelva val oavsett om det är vilka broddar ponnyn ska ha (är numera ponnymamma) täcke... för att inte tala om bett.. en djungel.
man själv hade ett bett, tvådelat, två broddar på vintern och inga snösulor, typ inga benskydd, vojlock sydd i slöjden.. ridhjälm ett par ridbyxor och nån jacka som var för gammal/ful för skolan🤣 men vi hade väldigt kul med hästarna🐴❤️
Ja, de fulaste kläderna, tröjor och jackor, i stallet. Skolkläder i skolan.

Men gärna snygga ridbyxor och läderridstövlar. Oj vad jag sparade!
:cool:

Men framför allt roligt med hästarna. Jag var i stallet hela dagarna när jag var ledig från skolan.
 
Lite OT, men ändå...

Vad är det med denna hype för silikonskoning?

Jag tycker bäst om mocka eller daewoo, eller vad det heter. Det blir lagom friktion och det påverkar inte sadeln.

Nu ser jag att silikonet inte ser så bra ut på sadeln. Det blir märken. :nailbiting:
Det är många sadlar som blir förstörda i sitsen av grip-skoningen, var en artikel i ridsport för inte så länge sen om det.

har hellre greppigt skinn och mocka-imitation... i Manchester :angel:
 
Rutigt är ju jättesnyggt!
men jag är helt fel person om det är modernt eller inte antagligen inte🤣 men känner igen det här med glapp mellan sina egna ”glansdagar” och dagens ridsport och tillhörande prylar..! Herregu jag blir så trött, det finns hundraelva val oavsett om det är vilka broddar ponnyn ska ha (är numera ponnymamma) täcke... för att inte tala om bett.. en djungel.
man själv hade ett bett, tvådelat, två broddar på vintern och inga snösulor, typ inga benskydd, vojlock sydd i slöjden.. ridhjälm ett par ridbyxor och nån jacka som var för gammal/ful för skolan🤣 men vi hade väldigt kul med hästarna🐴❤️
Ja, prylhetsen är faktiskt helt galen. Känns väldigt oekonomiskt och framför allt så otroligt dåligt för miljön med all den onödiga konsumtionen.
 
Det är många sadlar som blir förstörda i sitsen av grip-skoningen, var en artikel i ridsport för inte så länge sen om det.

har hellre greppigt skinn och mocka-imitation... i Manchester :angel:
Vad sade tillverkarna om den kritiken? Ridsport borde även ha ställt frågan till dem?

Om sadeln blir förstörd av ridbyxor så kan man ju hålla sig för skratt!

Min känsla har kanske varit rätt med andra ord? Jag har noterat märken efter mönstret på skoningen.

Går att putsa bort, men jag har ändå funderat på om det verkligen är bra?
 
Vad sade tillverkarna om den kritiken? Ridsport borde även ha ställt frågan till dem?

Om sadeln blir förstörd av ridbyxor så kan man ju hålla sig för skratt!

Min känsla har kanske varit rätt med andra ord? Jag har noterat märken efter mönstret på skoningen.

Går att putsa bort, men jag har ändå funderat på om det verkligen är bra?
här är inlägget (länk)

Det är en plusartikel i Tidningen Ridsport men det handlar om vad det kostar att laga och sånt.
 
här är inlägget (länk)

Det är en plusartikel i Tidningen Ridsport men det handlar om vad det kostar att laga och sånt.
Tack! Jag har tyvärr ingen prenumeration, men hittade sadelmakaren som uttalade sig på nätet.

Hon visar bilder på hur sätet i sömmarna i mitten, mot framvalvet slitits pga den friktion som blir mellan materialen. Huvva!!

:nailbiting:

Jag förstår att det inte händer över en natt, men ändå. Så ledsamt om sätet måste göras om. Det kostar ju en rejäl slant!
 
Måste fråga- vad är det för sadlar som blir skadade av siliconet? Är det nyare skinnsadlar? Mina sadlar är äldre i stadigare läder än vad man oftast ser nu och dom skadas inte av silikonet alls vad jag märkt
 
Måste fråga- vad är det för sadlar som blir skadade av siliconet? Är det nyare skinnsadlar? Mina sadlar är äldre i stadigare läder än vad man oftast ser nu och dom skadas inte av silikonet alls vad jag märkt
Många nya sadlar är ju i kalvskinn som slits fort. Mjukt och fint från början men tunnare och känsligare än "vanligt" läder.
 
Hur omodernt är det? Har återupptagit ridningen efter flera års uppehåll, har enbart rutiga ridbyxor som jag var väldigt stolt över en gång i tiden, skitsnygga var dom ju!! Ett par blårutiga och ett par grönrutiga 😁 Känner mig hyfsat ensam med dem idag 🙈🙈🙈
Väldigt ute fattar jag det som, men som de andra säger värdesätter jag funktion framför utseende. Har ärvt ett par rutiga av mamma som jag absolut kan tänka mig att använda. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 845
Senast: Sar
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 990
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp