Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Rycker åt sig frambenet när jag lyfter

O

Opi

När jag skall krafta framhovarna drar han till sig höger framben regält varje gång. Framåt så att jag knappt kan hålla det kvar. Detta gör han kanske 2 ggr sedan slutar han när jag håller emot. Några tips? Har han ont i sulan kanske eller, kota, knä?? Detta bara på höger, inte vänster. Skall tillägga att han operat höger knä bak i mars, kanske tvingas han ta mer belastning på det benet när jag lyfter och det är därför han protesterar?

M

mizzcat

En häst jag skötte förut gjorde precis sådär, han stampade ner hoven så fort man tog upp den. Det visade sig att han hade ont i ryggen och ett bakknä. Så jag tror det är mycket möjligt att det är pga att din häst har lite ont i sitt högra knä som han gör sådär.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6474 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
620
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
22 143
Hästvård Har en häst som för ett par veckor sedan gick omkull i hög hastighet i hagen. Verkar ha fått en låsning i vänster bogparti. Jag vet inte...
Svar
18
· Visningar
3 387
Hästvård Ska försöka göra denna historia kort.. Det hela började i december 2012, min häst på dryga 160cm född 2006. Att han efter 2!veckors...
Svar
17
· Visningar
2 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Föl 2021
  • Betäckningar 2021

Omröstningar