Ryggform? Bild!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare miia123
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 031
M

miia123

Hej,

Är på jakt efter en ny sadel till min häst, men har svårt att se vilken ryggform ´han har. Kan ni hjälpa mig? Är detta en kort, bred, rak rygg? Några tips på vilken sadel som skulle tänkas passa? SKall givetvis prova ut flera sadlar med
utprovare, men kan vara bra med en fingervisning.

Han är omusklad och har fallit ur en del i vinter, men tanken är att han ska återuppbyggas i vår vad gäller muskler, bättre att vänta till dess med sadelköp kanske?

Tacksam för all hjälp!

http://www.ladda-upp.com/bilder/47632/bilder
http://www.ladda-upp.com/bilder/47631/bilder

Sv: Ryggform? Bild!

Så fin! Är det en haflinger? :)

Det är svårt att säga så mycket om ryggformen eftersom man inte ser honom rakt från sidan. Förstår du hur jag menar? Det vore lättare om du stått paralellt med sadelläget när du tagit bilden. :)
Annars tycker jag att det ser ut som en kort, rak och bred rygg men som sagt, bilden är något missvisande.

Och ja, jag tycker absolut att du ska vänta med sadelköp tills hästen musklat sig ordentligt. Annars finns risken att du får byta sadel igen inom en snar framtid.

Sv: Ryggform? Bild!

Tack så mycket, nej det är en nordsvensk av lättare typen!

Ja du har nog rätt med att vänta, han ser ju ganska annorlunda ut i kroppen efter sättning av muskler, får bara så ont ont ont i rumpan av min nuvarande sadel :)

Ska försöka fota en bild rakt från sidan också.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
702
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 324
Senast: lillamy73
·
Utrustning Hallå alla häst och sadelkunniga! Jag är på jakt efter sadel till min kallblodstravare och blir helt snurrig i detta sandelträsk🙈 Vill...
Svar
1
· Visningar
846
Senast: Monjana
·
Utrustning Hej. Har köpt en ny häst, min sadelpassare har ej tid fören om ca 1-1,5 månad att prova ut sadel pga hon är bortrest. Vill hitta en... 2
Svar
23
· Visningar
3 158
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka