Ryggproblem!? Hjälp!!

Sv: Ryggproblem!? Hjälp!!

Pulkaskurk: Hm okej! Men då måste ju detta vara jätte svårt att upptäcka!? Vad gör du åt problemet? Behöver du bara tänka på det när du rider?

Ja alltså ingen tränare har ju påpekat det någonsin och då har jag ändå ridit för en del erkänt riktigt duktiga tränare som tar hutlöst betalt så jag hade ju önskat att de sett/kommenterat det i tid.

Åt problemet så stoppar jag om sadeln ofta för att annars kommer ju min snedhet föras över på hästen ännu mer.
Sen går jag till kiropraktor och lossar på låsningar jag inte visste att jag hade för att bli rakare.
Sen koncentrerar jag mig på att alltid känna båda sittbenen lika mkt i sadeln och uppmärksammat mina tränare att de måste verkligen kolla efter små små snedheter för jag vet att de finns!
Så jag kan försöka att korrigera det.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 590
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: MiniLi
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 606
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp