Ryggstöd?

Lamborghini

Trådstartare
För mig. Kan inte rida nu pga ond rygg. Den är svag o jävlig - tror ni det skulle funka med ett sånt där blått ryggstöd som man spänner runt hela magen o ryggen?

Sv: Ryggstöd?

Har stora ryggproblem efter att ha skadat mig på jobbet och jag rider oftast med Korsett,Rehband eller mitt BackOnTrack ryggbälte och visst hjälper det,även om jag kan känna smärta,men klart bättre med än utan skydd!

Men är det inte lite konstgjord andning att använda stöd och skydd...
Är det inte bättre att ägna några timmar i veckan till styrketräning och få en rygg som håller utan stöd?

Är själv ryggskadad. Inga diskar i ländryggen. Men med styrkträning så håller jag ryggen så pass bra att jag klarar av ridning och stallsysslor utan hjälpmedel.

Ja det tror jag. Hade ett sånt ljusblått för många år sen och det hjälpte , men sen måste man nog träna upp sig så man kan slänga den.

Mitt är ett ryggstöd i nåt elastiskt material men några plastskenor. Inget avancerat men det hjälper lite. Finns/fanns på apoteket och kosta 400-500 kr, minns inte.
Det skyddar inte mot yttre våld.

Mitt är ett ryggstöd i nåt elastiskt material men några plastskenor. Inget avancerat men det hjälper lite. Finns/fanns på apoteket och kosta 400-500 kr, minns inte.
Det skyddar inte mot yttre våld.

Jaha men då pratar vi inte samma sak. :smirk:
Jag trodde ni menade en såndär skyddsväst (blå!) som blir alltmer vanlig (av förståeliga skäl).
Tänkte faktiskt skaffa en sådan själv.

mitt tipps till dig är att börja sitta på hästen lite och sedan öka lite varje dag tills du känner att det börjar att kännas(i ryggmusklerna) , träna långsamt så att du inte blir värre. Så fick jag göra när jag skulle träna upp min rygg för att den var svag(effer en ridolycka)
hoppas det går bra för dig :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 328
Senast: Nota
·
Kläder & Bli fin Inspirerad av tråden om sportbh för stor byst, hoppas jag att någon sitter på ett bra tips om en sportbh med spänne i ryggen. Jag är... 2
Svar
31
· Visningar
1 478
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 684
Senast: Ceta
·
Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 206
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband