Ryktlåda?

Huntress

Trådstartare
Håller på och städar i stallet i allmänhet, och kom just på att vad jag verkligen behöver är en ny ryktlåda! En stor, riktigt stor ryktlåda som jag kan få plats med mycket i. Gärna med lite separata fack, och ganska hög så att man kan få plats med stående flaskor i den...

Nån som har nåt bra tips på en riktigt stor ryktlåda? :)

Sv: Ryktlåda?

Köp en verktygslåda, det absolut bästa, titta i bygghandeln där kan du hitta mycket bra!

ÖoB har ibland riktig bra verktygslådor som är perfekta som ryktlåda.

Även Rusta, Jula, Coop kolla runt där. oftast får man dem mkt billigare än i ridsportaffärer också.

Jag har både den stora från Börjes och den röda, lite dyrare från Hööks.
Båda är rejäla och hållbara i sitt utförande och rymmer stående flaskor.

Den från Hööks har bara en skiljevägg och den lilla lådan som man hänger överst går bara att sätta på ett ställe, men den använder jag inte alls så det stör inte mig.

Börjes låda är mera flexibel, den har 2 mellanväggar som går att sätta på 3 olika ställen (tror jag), och lilla lådan kan man placera där man vill.

Börjes har en stor ryktlåda som sagt, har inte den själv men en annan i stallet har den och den är verkligen stor! :bump:

Börjes har stora, en sån måste jag köpa så jag slipper kuta fram och tillbaka till skåpet när jag borstar, tempar, masserar osv:crazy: :rofl:

jag har den stora från börjes o tkr den är jättebra, stor o rymlig, dessutom hyffsat billig!
ja den har 2 skiljeväggar som man kan sätta på 3 olika ställen, sen är det en liten låda som man ska ha överst (fast jag har tagit bort den).
så halva lådan har jag skydden, 1/4 har jag borstarna o 1/4 har jag pälsglans, nån salva, shampo o sånt.

sen har jag en sån låda till i sadelkammaren, som jag fyllt med lite fler flaskor/burkar/smörjor och sen resten är sjukvårdsgrejer.

man kan ju dessutom stå på den när man rycker manen! :idea:

:idea: granngården har, typ vektygslådor å trädgårdslådor, bra, stora..:love:

Svar till alla:

Verktygslåda vill jag faktiskt inte ha, har kikat lite på sådana men håller mig nog mycket hellre till vanliga ryktlådor. Flera av dom verktygslådor som jag har sett har varit mer breda än höga, och det blir lite fel proportioner enligt mig.

Börjes ryktlåda verkar ju vara ganska populär, är det då den här ni menar?

Börjes ryktlåda

Nån annan som har fler tips? :)

Det är nog den lådan de menar. Den har jag också. Den är rätt rymlig och tålig, dock spelar det ingen roll hur stor låda jag har - den är alltid rörig och överfull:crazy: :(

Jag har nog runt 7-8 borstar i den, pälsglans, sårspray, liniment, aloe vera gele, boots, skräp, hö, spån... Lådan är iaf klart värd pengarna. Har haft min i runt fem år, den är still going strong.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 745
Senast: Edla
·
Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Valle
·
Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 902
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka