Ryttarbok?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Myskomoijsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 3 997
M

Myskomoijsan

Måste man ha en ryttarbok för att tävla Debutant fälttävlan ? :O

Sv: Ryttarbok?

vart skaffar man en sån ? :confused: och vad skriver man i den ?

Det är inte så svårt som det låter. Du hittar dem på förbundets hemsida här

Du skriver själv ut den, fyller i båda. Du skriver ut en för dej och en för dinhäst. Du fyller själv i kval om det inte är en utb.hoppning då ska domaren signera. Är du inte 18 ska din förälder också skriva på.
Sen ska din terrängtränare också skriva i för att du ska få starta.

Bara att skriva ut och fylla i. Sen ut och tävla :laugh:

Du skriver själv ut den, fyller i båda. Du skriver ut en för dej och en för dinhäst. Du fyller själv i kval om det inte är en utb.hoppning då ska domaren signera. Är du inte 18 ska din förälder också skriva på.

Men vänta nu...
Kan man alltså fylla i själv om det inte är en utbildningshoppning? Då måste man ju kunna fuska hur mycket som hellst, ska inte domaren signera i alla fallen?
En okunnig Tiller :crazy:

Du ska fylla i och skriva under själv (om du är myndig), annars skriver föräldern på. Resultat går ju att kolla, man skriver ju vilken tävling man har kvalat på. Vill man fuska så klart kan man fuska, men varför skulle man vilja det?

Du ska fylla i och skriva under själv (om du är myndig), annars skriver föräldern på. Resultat går ju att kolla, man skriver ju vilken tävling man har kvalat på. Vill man fuska så klart kan man fuska, men varför skulle man vilja det?

Ok, det var ju smidigt. Visst är väl kvalen om jag ska tävla debutant, 90 och 1m med max 4 fel.
Nej jag vill då inte fuska, kan ju bli farligt för både häst och ryttare om man inte är redo :crazy:

Måste alla ha underskrift från tränare för att starta?? De har jag helt missat??:confused:

Vad jag har förstått är det endast inför start i enstjärnig klass. För debutant och lätt (0.90m och 1.00m) har man sitt fälttävlans kort precis som tidigare

Vad jag har förstått är det endast inför start i enstjärnig klass. För debutant och lätt (0.90m och 1.00m) har man sitt fälttävlans kort precis som tidigare

Ja MEN om du är ny som frågeställaren är så ska den du tar märket för signera i Ryttarboken men du får märket också. Ni andra som haft märket sedan innan får rida med det. :)
läs mer här >>

Kapar tråden lite hoppas det är okej.
Har förstått allt med hoppkval nu men finns det dressyrkval också?

*Knapp*

Måste man ha hästlicens för att starta debutant/0.90?

*Knapp*

Måste man ha hästlicens för att starta debutant/0.90?

Det beror på om klassen är lokal eller regional. Det bestämmer arrangören.

Lokal - nej
Regional - ja

Däremot behöver ryttaren bara lokal licens för att starta debutant/90 oavsett status på tävlingen.
:laugh:

hej.,
får jag bara fråga.
i ryttarboken,måste jag ha signatur av tränaren?jag ahr f-kortet.måste jag iallafall ha av tränaren?? från år till år??hänger inte alls med.

på flera tävlingar förra året så fick ja lämna ifårn mej ryttarboken i sekritariatet å fick skriva ut en ny när jag kom hem. är det meningen att man ska ta ex antal kopior på den eller?
ska tävla i april och vet inte om jag hinner träffa min tränare innan det,får jag inte starta då?

tack på förhand =)

En (inte särskilt) liten fågel viskar att en omarbetad version av ryttarboken kommer inom kort

Jo det blir ju så bra nu när det snart är dags :( fast jag har kritiserat den nuvarande då den har många brister.

Många papper att hålla reda på. Är uppe i 9 "hästböcker" nu...

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 750
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI diskuterar att införa minimikvalifikationer för hoppning. Syftet är att säkerställa att ryttare har tillräcklig erfarenhet innan de...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den amerikanska ryttaren Boyd Martin tar klivet upp som etta i världen när den nya världsrankningen i fälttävlan har släppts. Det är...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka