Så dålig dag och vill inte ens försöka

Idag har varit en väldigt jobbig dag. Och jag vet inte hur jag ska göra för jag orkar liksom inte hålla på kämpa HELA tiden men jag får inte säga det. Eller får väl SÄGA men det är ingen som lyssnar.
Så idag har mått skit dåligt redan från jag vaknade. Så ENDA jag har viljat är att få vara ifred men nej det får jag inte. Utan då ska dom hålla på försöka prata och få mig att välja nåt att göra på permison och tjatar hela tiden. Och har inte klarat en enda måltid idag som jag ändå brukar nu. Men idag har det inte gått och monstret har varit jätte arg och jätte stark. Och jag vill inte ens försöka. Så nu är jag fortfarande efter och måste dricka mer näringsdryck idag och det är äckligt och onödigt och jag vill bara inte. Men såklart slipper jag ändå inte.
Och förutom det så vet jag att jag har varit jätte jobbig idag och bråkat med typ alla som har försökt prata. Men blir såå trött på att dom inte fattar nånting och inte låter mig vara ifred alls.
Och en till sak att helt plötsligt så saknar jag ponnysarna sååå mycket som jag inte har gjort alls. Och hundarna också och bara vara med dom. Men vill ändå inte träffa varken ponnysarna eller hundarna för då blir det också bara värre plus att jag inte vill smitta dom med mitt humör så dom också mår dåligt. Så ändå bättre för dom att slippa mig.
Plus att alla andra börjar skolan idag eller på onsdag. Lite olika på olika skolor och klasser och så. Men ja min klass börjar på onsdag iallafall så vet att dom kommer prata om mig och var jag är och sånt. Så då kommer väl säkert alla tycka att jag är jätte konstig och knäpp.
Så ja allt är jätte jobbigt idag och har jätte mycket jobbiga tankar och sånt. Och är sååå trött på exakt ALLT och enda känslorna jag har är att jag ibland blir jätte ledsen och ibland jätte arg och sen är det bara helt tomt som att jag inte känner nånting alls. Och det är också jobbigt fast på ett annat sätt. Men ändå hellre det tomma än typ panik gråt eller att jag inte kan låta bli att vara jätte dum mot alla. Men fattar inte ens varför dom försöker. Dom borde vara så trötta på mig så dom borde tycka det var skönt om jag bara låg i sängen och var tyst hela dagen så dom kunde slippa mig. För till och med jag vill slippa mig så fattar ju att dom skulle tycka det var skönt. Men dom tjatar väl för dom måste.
 

Virkning? Det går att göra en massa roliga och gulliga figurer av olika slag. Googla på amigurumi så kan du se exempel. Eller mer nyttiga saker som t.ex. mössa och halsduk.
Kanske kan du passa på att göra något som du kan ge bort i jul?
 
Nej, jag förstår att det känns helt hopplöst och meningslöst att bara vänta och vänta på ... ja, vad? Nästa läkarsamtal? Nästa besök? Nästa permission?

Vad hade du velat göra om du haft möjlighet? Mata ankor i parken? Dricka en chai på Espresso House? Hänga med kompisar i stallet? Resa utomlands med familjen? Om det inte fanns några begränsningar alls.
Ja exakt! Men saken är att jag vet ingenting som jag skulle vilja heller. Alltså även ifall jag tänker att jag kunde göra exakt vadsomhelst så kommer jag inte på nånting bra som jag VILL.
 
Jag vet att Tetris används ganska mycket inom vissa former av traumaterapi, som ett sätt att låta hjärnan koppla av från jobbiga tankar. Kanske värt att prova?

Får du ha garn och strumpstickor? Kanske du skulle kunna börja sticka en halsduk, ett par benvärmare eller något annat i så fall? Det finns bl.a en simmare på OS-nivå som använder stickning för att kunna slappna av när han blir nervös, finns bilder på nätet från arenan när han sitter och stickar efter sitt lopp.

Jag röstar också på att titta på serier med många avsnitt, t.ex Gilmore Girls är bra för det ändamålet. Finns på Netflix i en massa säsonger.
Koncentrationen övar du upp när du vänjer dig vid att göra något.

Finns det något pyssel på avdelningen som du kan hålla på med?
Jag vet inte om man får ha garn och stickor och såna saker. Men har aldrig gjort sånt och kan ingenting om sånt och sy och såna saker.
Och pyssel som finns är bara rita och måla och sånt och vanliga pärlor som man gör pärlplattor med. Men tror det inte finns nåt mer än det.
 
Åh, Tetris. Att sortera och optimera. Love it!
Ja exakt! Men saken är att jag vet ingenting som jag skulle vilja heller. Alltså även ifall jag tänker att jag kunde göra exakt vadsomhelst så kommer jag inte på nånting bra som jag VILL.

Tänk inte! Känn. Tankar tänker vi, känslor känner vi. Känn efter. Hitta något - det behöver inte ens vara bra.

Virka grytlappar - jag beställer i så fall ett par i regnbåge.
 
Virkning? Det går att göra en massa roliga och gulliga figurer av olika slag. Googla på amigurumi så kan du se exempel. Eller mer nyttiga saker som t.ex. mössa och halsduk.
Kanske kan du passa på att göra något som du kan ge bort i jul?
Jag har aldrig gjort nåt sånt med virkning eller stickning eller nåt sånt alls så kan ingenting sånt. Och vet inte om man får ha såna grejer här.
 
Åh, Tetris. Att sortera och optimera. Love it!


Tänk inte! Känn. Tankar tänker vi, känslor känner vi. Känn efter. Hitta något - det behöver inte ens vara bra.

Virka grytlappar - jag beställer i så fall ett par i regnbåge.
Okej men även ifall jag försöker känna så kommer det INGENTING som jag vill.
 
Jag har aldrig gjort nåt sånt med virkning eller stickning eller nåt sånt alls så kan ingenting sånt. Och vet inte om man får ha såna grejer här.
Men kan du fråga om det finns någon som kan lära dig? Kanske det finns nån personal som kan virka/sticka som kan lära dig? Det är inte svårt att lära sig.
Eller nån släkting till dig kanske kan?

Kan du göra mosaiker av kakelskärvor om du får ha lim, kakel och något att limma upp dem på?
Överblivna kakel kan t.ex dina föräldrar få i de flesta affärer som säljer sånt. Bara att krossa dem inuti en plastpåse och limma upp på en skiva.
 
Ja det fick jag men jag har inte kommit på fem saker. Så vill gärna ha tips! Det som jag har kommit på är rita och typ göra listor, låter säkert konstigt men tycker iallafall det är lite skönt liksom. Och pussel men det är bara ibland och ibland blir jag mer irriterad av det. Men kommer inte på nåt mer bra. Och med spel och sånt så vet att det finns jätte många bra men jag vill helst ha saker som inte är med mobilen bara. För håller ändå på med den så mycket och det är på ett sätt så jag får mer ångest så skulle nog helst ha saker som inte är med den. Eller iallafall några såna saker.
Vad menar du med listor? :) Typ topp-10 favorit häst/hund/kattraser osv? 10 favoritmaträtter osv roade jag mig med i din ålder 😁. Du hade typ målarbok- mindfullness va? De är avkopplande 😊. Har du kortlek och gillar att lägga patiens eller hur det nu stavas 🙃.
 
Listor, ja! När jag inte kan sova brukar jag tänka på olika listor i huvudet, för att stänga av tankarna.
T.ex sorterar saker i huvudet eller rabblar länder/städer bokstav för bokstav tills jag somnar. Jag brukar försöka tänka på alla städer jag kommer på som börjar på A, sedan vidare till B, C osv. (Funkar även med hundraser, och allt möjligt man kan komma på).
 
Men kan du fråga om det finns någon som kan lära dig? Kanske det finns nån personal som kan virka/sticka som kan lära dig? Det är inte svårt att lära sig.
Eller nån släkting till dig kanske kan?

Kan du göra mosaiker av kakelskärvor om du får ha lim, kakel och något att limma upp dem på?
Överblivna kakel kan t.ex dina föräldrar få i de flesta affärer som säljer sånt. Bara att krossa dem inuti en plastpåse och limma upp på en skiva.
Jag vill inte fråga nån i personalen iallafall för vill inte prata med dom eller ha nånting med dom att göra som jag inte MÅSTE. Och tror inte mamma eller pappa kan sånt heller.
Kakelgrejer vet jag inte men blir inte såna bitar vassa? För isåfall får man nog inte det.
 
Vad menar du med listor? :) Typ topp-10 favorit häst/hund/kattraser osv? 10 favoritmaträtter osv roade jag mig med i din ålder 😁. Du hade typ målarbok- mindfullness va? De är avkopplande 😊. Har du kortlek och gillar att lägga patiens eller hur det nu stavas 🙃.
Ja typ listor på kanske hundraser jag skulle vilja ha helst eller bästa filmerna eller låtar eller vadsomhelst. Och ja har en sån målarbok som jag ritar i ibland. Patiens är också att jag blir irriterad när det inte går så blir jag på dåligt humör. Men spelar kort ibland iallafall.
 
Listor, ja! När jag inte kan sova brukar jag tänka på olika listor i huvudet, för att stänga av tankarna.
T.ex sorterar saker i huvudet eller rabblar länder/städer bokstav för bokstav tills jag somnar. Jag brukar försöka tänka på alla städer jag kommer på som börjar på A, sedan vidare till B, C osv. (Funkar även med hundraser, och allt möjligt man kan komma på).
Ja brukar också göra så med alfabetet! Fast brukar tänka typ en stad eller land eller namn eller nåt på varje bokstav.
 
Väl? Du låter inte helt säker. Jag har själv aldrig varit tävlingsmänniska förresten.
Jo men jag har alltid varit att jag älskar ridning och så men vet inte om det var liksom det BÄSTA jag visste eller ifall det var nåt annat om jag kunde gjort vad som helst liksom. Men nu vill jag inte rida iallafall.
 
Ja typ listor på kanske hundraser jag skulle vilja ha helst eller bästa filmerna eller låtar eller vadsomhelst. Och ja har en sån målarbok som jag ritar i ibland. Patiens är också att jag blir irriterad när det inte går så blir jag på dåligt humör. Men spelar kort ibland iallafall.
Men gör såna då, gjorde jag ofta förr. Har förresten listor kvar i minnet som gäller än såhär i vuxen ålder hehe!
 
Listor, ja! När jag inte kan sova brukar jag tänka på olika listor i huvudet, för att stänga av tankarna.
T.ex sorterar saker i huvudet eller rabblar länder/städer bokstav för bokstav tills jag somnar. Jag brukar försöka tänka på alla städer jag kommer på som börjar på A, sedan vidare till B, C osv. (Funkar även med hundraser, och allt möjligt man kan komma på).
Så gör jag med! Fast med hästar jag har ridit haha 😂
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
758
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 589
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 419
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 863
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp