Så ledsen.. :(

Sv: Så ledsen.. :(

Jag tycker bara det är viktigt att man är konsekvent. Känns inte rätt att låta hunden sova i sängen ena natten för att säga nej andra natten.
Sedan är det ju en annan sak att ändra på det helt och hållet, säga "nej, du får inte sova i sängen mer" men då ska det gälla, tycker jag.
Men alla tycker ju olika :)


Ts, jag tror inte alls din kille är elak eller en dålig hundägare på något sätt. Ville bara dela med mig av mina erfarenheter och åsikter! Alla har ju olika syn på saker, även i ett förhållande. Nu ändrade min kille på sig, från att inte vilja ha hunden i sängen till att vara den som går o hämtar hundarna om dom inte kommer ;)
Det kan ju även bli så med din sambo. Går ni bra ihop för övrigt så tror jag absolut ni kommer att komma fram till en bra lösning.
 
Sv: Så ledsen.. :(

Trots att jag själv är hundägare finns det FÅ raser jag hade accepterat att ha i sängen pga hår och allt som fastnar i detta (grus ffa).

MEN: en whippet är per definition en "säng och soffhund"- jag har en själv så jag vet.

Och av de måååånga whippetägare jag frågat är det typ 1 av 20 (om ens det) som inte har hunden i sängen.

Visst kan man lära dom att inte ligga där men jag tror att det är både svårare och mer ledsamt för just en whippet än många andra raser.
 
Sv: Så ledsen.. :(

Jo men..valpen köper jag från en stor kennel. De har ju både massa whippar och galgo espanols, och det skulle ju bli vääldigt trångt i sängen om alla dessa fick sova i sängen med uppfödaren....och som tur var så är min valp 4 månader och aldrig fått sova i säng ännu, så han är ju liksom inte van vid det utan sover i en bädd på golvet...så tror inte det blir svårt att lära honom att bädden på golvet fortfarande är hans sovplats... Det handlade mest om mig att JAG ville ha min valp i sängen... tror det är jag som tar mest "skada" i det här fallet och inte valpen ;)
 
Sv: Så ledsen.. :(

Ville bara visa en bild på hur jag löste mitt "problem"! Och alla är nöjda och glada! :D:love:


Men ursäkta den heelkassa bildkvaliten :o
20119320431346516258_sbig.jpg

201193204312827516258_sbig.jpg
 
Sv: Så ledsen.. :(

Måste bara berätta att jag tog hand om en vavva valp på 5 månader under några veckor då min vän blev akut sjuk. Han sov i sängen med oss på nätterna, han var ju dock tvungen att få hjälp upp, han var ju så liten. Men dom två sista veckorna ville inte min sambo ha honom i sängen för han sov inte bra. Valpen flyttade nämligen inte på sig när sambon vände på sig och han var så rädd att lägga sig på honom så han sov alltså inte särskilt bra.

Dom två sista veckorna sov jag och valpis på soffan :angel: Valpis var van vid att sova med matte i sängen och skulle ju få göra det sen också. Inte ville jag förvägra honom sovsällskap då inte :o

Kan ju dock tillägga att den soffan var vansinnigt skön att sova på så det gjorde inte så mycket i just sovsyftet för min del. Och att dåvarande sambon bad väldigt, väldigt snällt att valpis inte skulle sova i sängen mer.
 
Sv: Så ledsen.. :(

Jag tycker bara det är viktigt att man är konsekvent. Känns inte rätt att låta hunden sova i sängen ena natten för att säga nej andra natten.
Sedan är det ju en annan sak att ändra på det helt och hållet, säga "nej, du får inte sova i sängen mer" men då ska det gälla, tycker jag.
Men alla tycker ju olika :)

Fast att hunden får vara i sängen ena gången men inte andra behöver i min värld inte vara ett dugg okonsekvent. I mitt fall anser jag mig vara helt konsekvent för regeln är: jag ska fråga matte, och det har fungerat utmärkt för den regeln följs av både mig och hundarna :)

I och för sig så har det i mitt fall inte handlat om sängen, känns dumt och utmana ödet genom att ta upp dom där när jag har mindre allergiproblem som jag vet direkt blir värre när jag har hundarna så nära inpå när jag sover.
Men i soffan får dom båda vara efter inbjudan/tillåtelse, fast jag vill faktiskt inte ha en stor klump till rottis där när det är nystädat för det är trevligt om det varar mer än 5 min.

/Camilla
 
Sv: Så ledsen.. :(

Sa gor jag ocksa. Mandy far vara i soffan nar jag bjuder upp henne men inte alltid. Det beror ocksa lite pa vadret och hur mycket jag gjort med henne under dagen. Har hon varit jatte aktiv kan hon gott sova pa golvet.:p

Hon far inte heller ligga i sangen och det ar for att mannen inte vill det. Visst har det hant att hon fatt ligga i sangen nar mannen inte ar har, men for husfridens skull sover hon i sin sang och ar mycket sallan inbjuden till var sang. Jag kan ju tillagga att mannen absolut inte ville att jag skulle kopa en rottis ... sa jag kan atminstone se till att rottisen inte sover i hans sang.;)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: Harrysen
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 108
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 589
Övr. Hund Min killes familj har två hundar, en grey och en whippet. De är båda trevliga och har aldrig haft problem med att träffa nya personer...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp