Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag skulle behöva städa och röja, men känner mig seg och vet inte var jag ska börja. Det är kaos överallt. Hur kunde det bli så?

En rätt stor del av dagen försvann i stallet. Meningen var att jag skulle rida, mocka och fixa foder, för att sedan vara hemma igen till lunch. Det där drog ju ut på tiden mer än jag tänkt. Seniorer hade en tappsko på gång igen. Den satt helt snett och vint. Bara en sån sak som att kommunicera angående detta med ägaren tar ju tid i och med att mottagningen på min mobil är så kass. Hur som helst så kom hon ut sen, skon togs av, riktades och slogs på igen. En gubbe som råkade befinna sig där hjälpte till med detta. Han hade rutin. Det märktes.

När det var klart kunde jag rida. Senioren var lite upprörd över att kompisen hade fått gå ut i hagen för länge sedan och han inte fick det. Sen var han rätt pigg. Jag red ut en kortare sväng och i en galopp på vägen skyggade han för något och vips befann vi oss ute på ett gärde. Jag satt kvar i alla fall. Så där har han aldrig gjort förr. Men rent generellt tyckte jag det gick lite bättre idag än vad det brukar göra.

Tänk om jag skulle orka röra lite på mig nu och få något gjort? Det vore ju bra.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 702
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 858
Senast: Zpunk
·
Ekonomi & Juridik Det är så här att jag har haft ute en ny hovslagare pga min ordinarie var sjukskriven.. och bad om en "vinterskoning" alltså snösulor...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 464
Senast: Raderad medlem 124573
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig. Jag känner mig nedstämd och är så sjukt trött på att ha ont. Jag har haft ont i flera år, främst i...
Svar
15
· Visningar
2 399
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Stänger du toalettlocket?
  • Vardagspusslet - Airfryer
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp