Bukefalos 28 år!

Så stolt!

I

Isis

I höstas fick jag ta över en dobermann som inte har haft det lätt i livet. Han har blivit använd som hackkyckling av hans fd ägares andra dobbar och amstaffar.
När han kom till mig var han strykrädd och flög hit och dit när man var ute med honom. Så fort något rörde sig så började han skälla och gnälla. Andra hundar var det helt kört med. Han högg vilt omkring sig så fort han såg en annan hund och ryckte och slet i kopplet.

Men det känns som detta håller på att vända. Jag har fått mycket bättre kontakt med honom och han är inte lite aggressiv när vi möter andra hundar.
Sen i Julas så har han dessutom fått tre hundkompisar!
Den tredje hunden träffade vi idag och efter att ha närmat sig försiktigt så började de leka och Conny så så glad ut! :bump:

Jag älskar min "lilla" Conny och de ggr man får se honom så glad är verkligen de bästa stunderna! Som tur är så blir dessa stunder bara fler och fler så jag börjar verkligen se positivt på hans utveckling.

Ville bara dela med mig av glädjen!

Krama era hundvänner! :)
 
Visst hade du en schäfertik som också var osäker på andra hundar? Eller jag kanske har blandat ihop det?
Längtar tills jag har haft min i 4 år. kan tänka mig hur fin har är då om vi fortsätter att utvecklas så här bra! :love:
 
jodå. det är hon det. alla problem försvinner inte i ett nafs, och detta är det enda vi har kvar (hon är visserligen lite knepig att klippa klorna på också...).
 
nej det tar ju ett tag innan sånt försvinner. Har för mig att du hade skrivit om henne i en tråd förut och eftersom jag har liknande problem så la det sig på minnet.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 642
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Min hund har fått artros. Det var väl lite väntat då hon inte var 100% ren på röntgen vid 1 års ålder (godkänt men inte helt rent) och...
Svar
18
· Visningar
2 782
Senast: movi
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 327
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp