Bukefalos 28 år!

så va det dax

Sv: så va det dax

KL

Jag tycker också att Ts är väldigt strong som fixar det här, all heder åt henne.
 
Sv: så va det dax

svarar alla

tack för era fina ord :bow:
men nu kommer nästa bakslag. fick just samtal från markägaren som helt plötsligt gör en kovändning och säger att jag får avbeställa inspektören i morgon som skulle godkänna den plats vi (gemensamt) hade utsett, för hon vill inte längre ha hästen begravd på sin mark.

så morgondagen går åt till att ringa runt och checka av dom andra alternativen jag hade, om dom står kvar. jag känner mig så förtvivlad för att behöva gå igenom hela den processen igen och börja acceptera nytt alt.:cry:
 
Sv: så va det dax

Men stackare, du behövde ju inte ha oflyt på den punkten :crazy:

Vill inte ha för att det är "scary" eller varför?
Taskigt :mad:
 
Sv: så va det dax

markägaren är min bästa vän, vi har huserat ihop i sådär 12 år nu. hon har haft häst hos mig i 8 år, därefter har vi arrenderat i hop i drygt 3 år. nu har vi hästarna på hennes gård. hon har alltså känt hästen med i drygt 12 år. varför hon gör som hon gör vet jag inte, jag har hjälpt henne senast för 1 1/2 år sedan att ta bort en av hennes då hon inte klarade det själv.

jag fick ingen mer förklaring än att "hon vill inte" så jag får lösa det själv... det innebär troligen att jag får köra hästen 15 mil till en bekant som ger plats där. råttan tycker om att åka transport så det gör iofs. inte så mkt. bara hon fixar balansen nu när hon tappat så mkt.

jag blev anklagad för att vara sur och arg :grin: när jag förklarade att jag inte va det utan bara förtvivlad och besviken eftersom jag måste börja på ruta 1 igen och känner mig sviken då hon likaväl kunde sagt detta från början så gick nog inte det in...

nu skiter jag i henne och hon ska inte vara säker på att jag talar om när jag åker, det blir denna veckan vad hon sedan än tycker om det (hon håller helt klart med vet. om att låta "naturen ha sin gång" och har utryckt att hon skärmar sig och inte vill/kan vara något stöd för hon mår dåligt)
 
Sv: så va det dax

Hon gör det för att hon är sur på dig för att du skonar din ponny från att tyna bort och ev. bli akutavlivad...?

Hon är nog väldigt ledsen och kan inte hantera det! Och det är lätt för henne att säga sådär, det är inte hennes ansvar eller TUNGA beslut. För henne kommer det väl "nu", men du däremot har tänkt och bearbetat det länge.

Jag vet paniken när min medryttarhäst skulle avlivas, försökte hitta varenda väg ut för att "lösa" så hon inte skulle bli det... men nu i efterhand förstår jag ju vilken PRESS och vilket tungt beslut ägaren gick igenom, och vilken tjänst hon gjorde hästen som slapp lida senare, för hon led inte ännu!
Har förövrigt kvar ägaren som väldigt god vän! :love:

Hade jag haft en gård med en stor fin ek så hade din ponny fått sussa sött där, men nu har jag inte det :(
 
Sv: så va det dax

ja, så va det klart :( allt gick väldigt bra och hon va borta strax innan 12 i middags, utan några missöden och jag höll henne själv. nu ligger hon begravd i skogsbrynet med vår bekants gamla hästar och hundar.

ett väldigt snabbt och värdigt slut. jag känner mig lugn i själen men vääldigt tom.

tack för allt stöd jag fått :bow:
 
Sv: så va det dax

Styrkekramar till dig som tog tag i det istället för att låta naturen ha sin gång....gjorde samma sak för ett år sen med samma resultat att någon i min närhet tyckte att jamen hon kan väl gå som sällskapshäst....med risken i framtiden tyckt att hästen ser ju fin och pigg ut att titta på-går säkert att rida på en sån....nej så jag valde samma väg som du och ångrar det inte. Jag vet för mig själv att jag valde rätt och det vet säkert du oxå!!! Kramar!
 
Sv: så va det dax

:crazy::cry:

stor styrkekram till dig! VÄLDIGT stort och ansvarsfullt gjort för din vän! :bow::love:

Nu är hon en fin lysande stjärna på himlen :)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 306
Senast: Karamello30
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 259
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag fattade ju själv att det här med att börja ett helt nytt liv – nytt jobb, ny stad, nytt boende, ny familjesituation, nya människor...
Svar
8
· Visningar
2 212
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp