Bukefalos 28 år!

Sådärja!

Bebben

Trådstartare
Minns ni när jag skrev om en Fila Brasileiro? Jag skulle eventuellt ta över honom, främst för att ägaren har noll intresse och kunskap, samt numer är rädd för hunden sen han gjort sitt jobb (Vaktat en gård) och bitit en inkräktare i handen.

Igår morse så åkte jag och min sambo iväg och hämtade hem honom! Äntligen vart det av, trots att det inte verkade så ganska länge.

Så nu residerar här hemma en 6 årig hane, av färgen röd, som är alldeles underbar.

Igår morse hämtade jag hem en hund som var osäker på allt och alla, och hela tiden bestämde. Efter en kort promenad på stan innan det var dags att hoppa i bilen och åka hem, så diskuterade vi huruvida man drar i koppel eller ej samt om man lyssnar på matte. Redan då började han ty sig till mig och gärna vara nära mig.
Vi åkte vidare till en djuraffär, köpte hem mat samt ett nytt halsband och schampo (Han luktade INTE gott!).

När vi landat hemma och han fått hälsa på Staffen som bor här för tillfället, och våra katter, så tog vi en promenad längs åkern och jag kunde utan problem ha honom lös, han kom direkt jag kallade :)

Bara en stund senare så klämde han in sig (Jag lovar, han fick verkligen trycka sig ner :D) mellan bordet där datorn står, och väggen, allt för att ligga bredvid matte.

På eftermiddagen var han redan väldigt kelen mot mig, och efter en diskussion till om hur man lyssnar på ordet Nej, så har han aldrig mer försökt bestämma. Och allt jag gjort är att sätta upp klara regler och vara bestämd, men rättvis. Och ge massor med beröm så fort han lyssnar, även om det är på saker han redan "kan".
Vi traskade iväg till en kompis, där Staffen egentligen bor, för att bada i stallet! Han sökte genast kontakt med äldsta dottern där (Har han aldrig gjort med människor förut..) och även deras au pair fick hålla på med honom utan minsta problem.

På kvällen när vi kom hem igen, så låg han och sov nedanför mig i soffan nästan hela tiden. Dock gick jag ut och hämtade en sak i uthusen, och han låg lika tryggt och stilla hela tiden! Han tog upp huvudet när jag kom in, viftade snabbt på svansen och somnade sen om :D Händelserik dag för honom kan jag lova! Såhär mycket har han inte fått göra på flera år sammanlagt :crazy: Trött blir man!

Kort och gott; Idag så har jag en bebis på många kg som hoppar av lycka när matte vaknar på morgonen, redan har lärt sig att sitta vid maten och inte ta själv, samt att sitta medan jag kopplar hundarna innan vi går ut. Han vaktar så som han är lärd, men tar kontakt med mig direkt han hör ett främmande ljud, och väntar på att se min reaktion. Ska jag fortsätta eller inte matte?

Nu ska här inhandlas leksaker åt honom också bara! Han har nämligen inte haft leksaker på minst 4 år, och vart som en liten valp igår när han fick låna hundkompisens :love:

Oj, det vart lite långt här :o Men jag är bara så glad att allt har gått bra! Allt har gått långt över förväntan och han har anpassat sig SÅ bra bara!
 
Sv: Sådärja!

Jag vågar inte gissa :o

Så fort som hans ägare kommer tillbaka från semestern, så ska jag få hans papper m.m och ta honom till Vet för sprutor, vägning osv.

Men ska jag gissa grovt så ligger han på ca 60 kg, och han är både för smal och helt omusklad överallt. Så han borde väga minst 65 kg när han fått äta upp sig och byggt lite muskler av alla promenader och spring på åkern.
Jag har bara mätt honom som hastigast, och han ligger på ca 75 cm. Det är svårt att avgöra med bara en måttstock bredvid honom, men ska försöka mäta ordentligt snart. Han är alltså av den största varianten inom rasen, deras mått för hanar är 65-75 cm.
 
Sv: Sådärja!

nästan så man får pallra sig ut till österlen nån dag bara för att titta på den :D . hur många exemplar av rasen finns det i sverige?
 
Sv: Sådärja!

Oj så fin han var!
Vilken härlig historia! Det är så kul att läsa om sådant här, en vovve (eller vilket djur som helst) som får en andra chans.
Lycka till med ert fortsatta liv tillsammans!
 
Sv: Sådärja!

Ojaaa, du är så välkommen så!

Fast du får nog lämna dina galna hundar hemma ;)

Nej, skämt åsido. Jag har inte testat honom med en hanhund än (Och kommer inte att göra innan jag känner honom väl heller..) och din lilla tik är ju inte direkt.. Som alla andra :angel: ;)

Det finns 179 st reggade i SKK, men jag vet inte hur många av dom som kan vara döda osv. Antagligen inte så många, då rasen inte funnits i Sverige så länge. Så man kan ju inte påstå att där finns många av dom :eek:
 
Sv: Sådärja!

Tack! Jag tror att det här kommer att gå superbra faktiskt. Han blir nog ingen lydnadschampion direkt, men så länge han lyssnar som han ska så är jag nöjd ;)
 
Sv: Sådärja!

haha att kalla loke för hane är kanske att ta i lite ;) och M... varför vara som alla andra när man kan vara udda? :idea:
 
Sv: Sådärja!

Nu var du väl ändå elak mot lilla söta Loke va? :eek: ;)
Ja, jag håller med M! Jag är inte som alla andra någonstans, och se hur bra jag är liksom :angel:

Hihi, nu var A här och myste med matte lite :D Han är så otroligt söt när han rynkar på hela näsan och dom lååååånga läpparna. Så gör han när han ska pussas :love:

(Psst! Han har strl 65 i halsband. Jag som tyckte min lilla GD hade mycket med sina 55-58 :eek: Tänk sen när han blir välmusklad igen....)
 
Sv: Sådärja!

Jaaaaaa! :love:

Az3.jpg
 
Sv: Sådärja!

Kul kul :) . Hoppas allt kommer att fortsätta gå lika bra.
 
Sv: Sådärja!

Och det är ännu mer pussvänligt när han rynkar på hela näsan och lägger huvudet på sned, för att sen attackera mig med pussar tillbaka :D
 
Sv: Sådärja!

Haha :D

Jag ska försöka få ett kort på honom när han rynkar sig! Han är otroligt söt då :love: Och just nu en alldeles underbar mammagris som håller mattes oro nere så mycket han bara kan. Han försöker att busa bort varje tillfälle då jag tänker på en jobbig sak, eller att pussa ihjäl mig så jag börjar skratta :)
 
Sv: Sådärja!

Haha alldeles underbar ser han ut. :love:

Ungefär i min hunds storlek. Boris är ca 70 cm/58 kg. Med massa löst häng. :p (fast mycket mindre än den där har ;) )

Urgullig! Håller tummarna att allt ska gå bra.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 320
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 219
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 460
Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
4 051
Senast: mysboll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp