Sadel från Gallop?

Daimie

Trådstartare
La in denna på distans också men tror ej att det blev något(konstigt). Ialla fall så har jag sett en distanssadel från Gallop ute både på buke och tradera. Den skulle vara extra vid, ca 37-38 cm mellan ortspetsarna. För en okunnig som jag undrar jag om det är brett. Anläggingsytan skulle vara ca 50 cm. Är det någon som vet något om dessa sadlar som kan matcha mina frågor lite? Tacksam för alla svar då jag är ute efter en extra sadel att varva med min bomlösa.

Sv: Sadel från Gallop?

Jag såg den på tradera och skulle INTE köpa den. Kolla var djupaste punkten är, den är VÄLDIGT långt bak och INTE i mitten på sadeln. Jag tror den där är ganska knepig att få en vettig sits i när det gäller 'vanlig ridning'

Är det bara jag som tyckte att sadeln såg ut att ligga för långt fram? Slår vad om att den ligger bättre om man bara hade den lite längre bak.

Jag tror faktiskt inte det hjälper hur den ligger, djupaste delen är för långt bak, alltså det är själva uppbyggnaden som är så. Däremot ligger den för långt fram ja.

Och titta hur långt fram stiglädren är fästade.. JAG skulle iaf inte kunna sitta annat än i stolsits i den sadeln.

Det är praktiskt taget omöjligt att den är så bred mellan ortspetsarna. En sadel är ca 27-30 cm om den är riktigt bred. Många mäter ofta för långt ner och får då ett större mått.

Jag tror att Griffin XXW som jag hade hemma var runt 28 cm mellan ortspetsarna och den hade en bomvinkel på ca 120 grader. Så om den sadeln verkligen har 37 cm mellan ortspetsarna borde den vara typ 150 grader minst, och det ser man tydligt på bilderna att den inte är.

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 254
Senast: iNHALE
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 429
Senast: fio
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 288
Senast: Lavinia
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett... 2
Svar
28
· Visningar
6 083
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka