Sadel lättar

Joyride

Trådstartare
Om en sadel ligger bra på en häst och sen när man spänner sadelgjorden och den lättar bak, då är väll bommen för smal, eller???

Sv: Sadel lättar

aha okej, det är så att jag har två dressyrsadlar en Edingburgh(16.5 3 i bom) och en globus clic17, 32 i bom) båda lättar lite och åker fram(ej i skritten)
Hur är dom sadlarna i bommen, rak eller böjd???

Edinburgh är lite böjd och Globusen är rak. Men Edinburgh 3 är som Globus 34 bom, så du har fel bomstorlek på ngn av sadlarna.

Be en sadelutprovare komma ut...

Globusen har jag fått för att sadelmakare hade bort min gammla sköna sadel :crazy:
Tycker min häst rör sig bättre i globusen, men lätter lite och åker fram lite, så funderar på o prova en 34 i stället.
Blir tokig på sadlar :smirk: men får ta ut en sadelprovare.....

Joo hur är M&N hopp flatback 30 i bom, jämfört med globusen o edingburgen i bomstorlek :confused:

okej, då har jag lite humm om det i alla fall, prova in M&N för ca två år sen o då var den bra men men hon är ju kraftigare nu så......

men kom på nu, att jag provade både M&N och Edingburgen då och han tyckte att eding.. var för smal för henne:confused: hur går det ihopp sig då :confused:

Det Behöver inte vara nåt fel med sadeln, kan helt enkelt bero på att sadelgjordsfästena är långt fram....

då ligger sadeln inte bra :( så avr det emd min lånesadel stubben emn nu ahr jag en wintec som ligger utmärkt. sadeln ska inte tippa där bak.

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
523
Senast: warg
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 132
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 408
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka