Sadel, mc larren ngt?

Kardinal

Trådstartare
Har fått testa en sadel som jag har glömt bort namnet på. Mclarren eller liknande tror jag att den hette.
Har för mig att den görs i Frankrike och säljs i Kanada ?

Jättenätt liten sadel som inte har några sadelkåpor och är liksom.. ihålig?:P

Är det någon som har en idé om vad jag pratar om och som har ngn mer information om denna?

Sv: Sadel, mc larren ngt?

Du menar nog McClellan, som är en armésadel och har tillverkats enligt samma princip sedan 1800-talet. Den ser jättetrevlig ut, men efter lite luskande på nätet så hittar man ganska mycket läsning om att den är nära nog omöjlig att få att passa på våra moderna ridhästar och att den i grund och botten är en packsadel. Konceptet är fint och jag skulle gärna se en modernisering av den sadeln till tex distansridning.

Sv: Sadel, mc larren ngt?

Haha:P

2co.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Hundträning Igår var vi ute ett par timmar men såg till att Alvin och Milou hela tiden hade tillgång till skugga och vatten och dom hade kylvästar...
Svar
16
· Visningar
2 712
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: a1agnlju
·
Utrustning har ni gjort det? hur gick det i så fall? hur skötte ni betalning? har hittat en sadel som både jag och hästen tyckte om, en bates...
Svar
2
· Visningar
903
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?