Sadel med bred midja.

Penny_Lane

Trådstartare
Sökes: Hoppsadel med bred midja. Prisklass 15-25000. Kvalitet är viktigt. Bör vara i storleken runt 18" i sitsen. Till en rätt rund och platt häst.

Någon som har ett förslag?

Sv: Sadel med bred midja.

Penny_Lane skrev:
Sökes: Hoppsadel med bred midja. Prisklass 15-25000. Kvalitet är viktigt. Bör vara i storleken runt 18" i sitsen. Till en rätt rund och platt häst.

Någon som har ett förslag?
BR Jos lansink kan vara värd att prova. Den är rejält bred i sätet/midjan, men sen om den passar rund och platt häst är omöjligt att svara på. Det måste provas!

Har en sån själv och det verkar vara riktigt bra kvalitét. Kostar 12000.- om jag inte minns helt fel.

//Alice

Jag har en Pessoa Rodrigo Stadium som har bred midja och passar häst med rak bred rygg! Superskön. Nypris 14900 kr.

Tack för era svar..:)

Såg nu att jag glömde att den skall vara platt ganska så close contacts typ och så lite klossar som möjligt..:)

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: warg
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
265
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka