Sadel o träns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 71
  • Visningar Visningar 6 647
Sv: Sadel o träns?

skrev en sak här innan, men som jag kom på var ganska dum så jag tog bort allt, men jag måste fylla ut "tomrummet"...

Senast ändrad:

Jag har Kieffer Master (dressyr) och Kieffer Lech (flatback). Båda två är specialutprovade åt hästen.

Rider med ett Classic träns som är typ 20 år gammalt. :) Hur fint läder som helst. Har ett Chetak, ett Stübben, ett Knights Lether och ett Sir Lancelot kandar.

SADLAR:
* HS Exellent 1000 Allround sadel.
* Stubben MF Hopp Special
* FitForm Bomfri sadel.

TRÄNS:
* Helsvart märkeslöst träns
* Svart m vit fodring, märkeslöst.
* Svart Jacson
* Brunt Chetak
* Svart BitlessBridel, Ludomar.
* Svart m ljusbrun fodring, märkeslöst
* Brunt Pullar, märkeslöst
* Vinrött/svart nylonträns, Libbys.

Har 2 hästar som delar på detta.

sadel: Globus Clic (dressyr) och Windsor (allround mot dressyr)
träns: svart Jacson och Hubertus träns

Ojjj jag har jätte många träns i dessa märken :O)
Kieffer, stubben, M&N, Dyon mm mm.
Rider i en Albion flatback hoppsadel.

Sadel: för tillfället en James Canaves (allr) som ej passar och en splitter ny Kieffer Master (dress).
Antagligen en Kieffer hopp (gärna Donau) inom snart framtid :) .

Träns: ett Horsehead, Claridge house, Knights.. och många övriga märkeslösa :angel:

Har en devoucoux Biarritz och ett dyon träns som jag använder dagligen

Jag har:

Sadlar- Pessoa flatback, havanna färg ca.

Träns- HG träns, samma färg som sadeln.

Kram Favina :bump:

Sadlar:
*Dressyrsadeln är en svart Jaguar close contact i buffelskinn.
*Hoppsadeln är en tvåfärgad, brun Globus Esperanza med mocka i säte och kåpor.

Träns:
*Svart hubertusträns, har både pullarnosgrimma och aachen till det. Tredelat bett med koppar.
*Svart sabreträns med aachennosgrimma. Sprenger ultra kk-bett.
*Brunt cheetakträns med pullarnosgrimma. Tredelat mässingsbett. Matchar hoppsadeln. Förbygel och martingal till.
*Svart kandar med vitt foder, Baines Equiestrian. Sprengerbett till.

Tican skrev:
Vad har ni?

Själv är jag stolt ägare till en Cliff Barnsby Bonfire, ebonyfärgad (dressyr). :love: Och ett Stübben Diana. :love:

har flera träns, just nu Hubertus.

sadeln är en isabell werth dressyr :love:
ska in inom några dagar och prova hoppsadlar, och hoppas faktiskt att en wintec ska passa, då han säkerligen musklar sig. (bredden)

den andra hästen är inte inriden, men jag har en hoppsadel, terrys som jag hoppas ska passa, den är så tokunderbar att rida i och verkligen passat flera hästar, så jag ger den en chans och väntar på och kollar om den passar lillstumpan.
hon har inget träns ännu, hon har bara grimma :-)

Sadel: HR och en okänd engelsk.
Träns: Bitlessbridle, nylon. Okänt märke, islandsträns och nosgrimma som inte används.

Sadel:
Jaguar XKC dressyr - svart
Jaguar XJS flatback -svart

Träns:
Byter ganska ofta, säljer och köper nytt. För tillfället använder jag 1 HG californie med pullargrimma, ett Farmland träns med pullarnos, och ett annat HG med engelsk nosgrimma. Har också ett gammalt piabträns som "slitochslängträns"

Äger endast en sadel, en Wintec 500 hoppsadel i tababcco färg
snart äger jag en dressyrsadel också..och troligtvis en ny hoppsadeln..men jag vet inte vilka märken el så..men en Butet eller Jaguar skulle inte sitta fel :)

Träns m pullar nosgrimma från Willab samma färg som sadeln
ett svart jacson träns m smal nosgrimma
ett träns jag inte vet märket på m svart tjock nosgrimma + massa andra träns..

Min sadel är en Kieffer Achen, allround. Ska snart köpa en Kieffer Champion, dressyr.

Har inga speciella träns... Men ska köpa Kieffer Madonna

Ja, jag gillar Kieffer :D

Har en Passier Comet FS flatback, ljusbrun, en Prestige Golden Star, tobacco, och en svart Albion Style dressyrsadel.
Vet inte hur många träns jag har... :p Men bla ett brunt Pessoa-träns (som jag knapt har råd att använda.. haha), brunt HG träns, tre tobacco-färgade med pullarnosgrimma, ett chestnut-färgad från Red Line, brunt kandar från Jacson, svart dressyrträns med bred nosgrimma, svart dr-träns med vita sömmar, svart windsor-träns.... Det var några iaf.
jaa, jag älskar att köpa träns! :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
870
Senast: Lisen82
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka