Sadel på ebay.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare renatechampion
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 336
R

renatechampion

Är det någon utav er som har köpt sadel eller liknande på E Bay?
Vad är era erfarenheter, och får man sina grejer?
VÅGAR man köpa en sadel ifrån E Bay? De har ju mycket bättre priser där, så det är lite lockande..

Så, dela med er av era erfarenheter!

Sv: Sadel på ebay.

köpte i höstas en prestige leonardo d fårn tyska ebay och ja...efter någon vecka kom sadeln och var lika fin som dom beskrev och med sadelskydd och diverse puts saker. så för mig var de ett riktigt kap...betala väl kanske...max 12000 inkl. frakt.

Tyska Ebay? Är det en egen sida,eller vadå? Jag är inne på eb*y.com, och jag vågar knappt buda för jag vet ju inte ens om de som bor i USA vill skicka sadeln till mig.

Jag är ny på det, men känner mig riktigt sugen på att köpa en ny hoppsadel. Så informera mig gärna mer! :)

Om du är inne på ebay.com så måste du tänka på att det tillkommer tull på grejorna du köper.
Bättre att istället gå in på ebay i länder osm är med i EU, då kostar det bara frakten att få hem grejorna.
Kolla tex på ebay.co/uk (england) eller ebay.de (tyskland).

Brukar finnas fina kap att göra om man vet vad man letar efter. Frakten brukar inte vara speciellt dyr, max 500:- nästan samma som att skicka inom Sverige.

Oh, tack så mycket! Det hade jag ingen aning om! :bow:

Hej!
Jag beställde en sadel i november förra året. Det tog tio dagar för den att komma hit och frakt och tull gick på ca 1000 kr.

Fråga säljaren innan du bjuder om h*n kan skicka till Sverige och vad det kostar.
Tror du måste skaffa ett e-bay konto innan du kan fråga och om du sen ska handla bör du ha ett paypal-konto oxå för smidig och säker betalning...

Kolla också vad säljaren har för feedback om h*n har sålt grejor tidigare.

Lycka till!

Kolla upp med köparen innan du bjuder om den kan tänka sig skicka till Sverige så att du inte köper nåt som du inte får hem. De allra flesta brukar självklart skicka till Sverige men tyvärr inte alla.
Skicka ett litet mail inan du bjuder om det inte står i objektsbeskrivningen var säljaren kan skicka. Brukar finnas en liten rad som anger tex endast Tyskland, Europa eller Worldwide. Skickar köparen inom Europa eller Worldwide är det ju grönt att bjuda men annars bör du fråga innan, brukar sällan vara några problem bara man har kollat först.

Jag har mailat dem som har de sadlar jag är intresserad av, just för att fråga om de skickar till Sverige. Jag gör ingenting utan att vara helt säker. Men det är ju smidigare om jag hittar något fint ifrån tyskland!

Tack för era tips!

Det är säkrast att fråga i vilket fall som helst.
Fråga gärna flera om du ska handla på e-bay.com. Det kan skilja en del i frakt.
Jag kollade runt före och en del skulle ha 70$ och en del 150$ i frakt...
Annars är det ju läge att handla nu närr dollarn är så låg :idea:

Ja, det är klart! :)
Men hur fixar man paypal då? Jag gillar inte att läsa saker på engelska, för då kanske jag missar något.

Följer intressant med i diskussionen... Har just "hittat" eBay och det e ju helt sjukt vilka fantastiska priser som finns.:banana:

Känns bara lite spännande om man skulle våga sig på att köpa nått därifrån... kanske man betalar för nått som sen visar sig vara nåt helt annat :eek:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 266
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Någon som har koll på företag man skulle kunna anlita för att köra en häst från stockholmstrakten till Nederläderna? (Eindhoven)...
Svar
3
· Visningar
260
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?