Sadel råd!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare BancoB
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 741
B

BancoB

Har lånat hem några olika dressyrsadlar, har ännu inte provat dem på hästen men är lite nyfiken på de olika sadlarna, kvalité mässigt osv :)

Jacson Arthur de lux
Jacson New England
Globus Clic
Knights Lady Rowina
Thorowgood T6 R.Davison

Vilken hade ni valt utseende mässigt ? :p

Sv: Sadel råd!

Jag var inne på dom sadlarna, men har hittat en som jag vill ha..
Pfiff Amaretto heter den :) är i liknande prisklass som de du nämt, + går att hitta beg. o ska enl många här på buke vara den som är bäst kvalitéts mässigt.

Sv: Sadel råd!

Ingen av de sadlarna jag hade hemma föll mig riktigt i smaken :p
Den ena Jacson och Globusen låg inte riktigt bra. New England var för ful att ens provrida :smirk: Provred Knightsen idag :crazy: Fy, gillade den inte alls. Behöver en sadel med smalare midja.

Har kikat på Amaretton på nätet, är helt kär :love:

Ska låna hem en, får hoppas att den ligger bra på hästen!

Liknande trådar

S
Utrustning Jag behöver hjälp med att hitta en dressyrsadel till min fullblodsherre! Ger snart upp :crazy: Han har hög manke och smal bomvidd. Har...
Svar
5
· Visningar
1 602
Senast: Melina
·
Utrustning Jag börjar få brist på sadelfunderingar nu och frågar därför er om tips. Hästen är halvblod/arab med jobbigt sadel läge. Överbyggd...
Svar
14
· Visningar
3 386
Senast: Tjockisina
·
D
Utrustning Jag har ett sto som är en mästare på att få sadlar att ligga för trångt eller glappa. Därför har jag nu bestämt mig för att köpa en...
Svar
4
· Visningar
1 571
Senast: sissu
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 475
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka