sadel som glider på sniskan

yrbin

Trådstartare
Har köpt en wintec cair sadel som jag är helnöjd med förutom att den glider åt vänster när man rider i den. Den ligger jättebra på hästen. Har provar med fårskinnspad hjälpte inte. Vill ju helst inte ha någor under den eftersom den då tar väck luft verkan. verkar inte hjälpa heller. Har provat att byta järn i den hjälpte inte hon jag köpte den av är sadel provare och hon hittar inte något fel på den. Hästen är inte olika mycket musklad på sidorna. Någon som har något bra förslag var felet kan vara eller vad man kan göra. Tacksam för svar. Yrbin.

Sv: sadel som glider på sniskan

Hästen kanske tar olika långa steg med bakbenen.

I annat fall bottnar nog problemet i att du sitter snett.

Sitt upp från pall.
Be någon att med jämna mellanrum kolla din sits.
Fötter i jämnhöjd.
Känn själv att du har lika mkt vikt i stigbyglarna( kolla även att stiglädren är lika långa).
Sitt lika mkt på sittbenen.
Axlarna i vågrät linje.

Longera med sadeln och se hur den ligger utan ryttare.

Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de... 2
Svar
35
· Visningar
6 282
Senast: Lavinia
·
Utrustning Ja försöker hitta en hopp och dressyrsadel till min häst då den han hade med sin när han kom inte alls ligger bra, till och med så illa...
Svar
6
· Visningar
2 151
Senast: Leansman
·
Utrustning Jag har nyligen köpt en ny häst och jag fick inte med någon utrustning när jag köpte honom. Min engelska allroundsadel som jag hade på...
Svar
15
· Visningar
4 778
Senast: ameo
·
S
Utrustning Har en bred islänning som jag efter att ha provat hur många sadlar som helst, köpte en Star Trekk espaniola till. Jag trivs jättebra i... 2
Svar
22
· Visningar
4 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Vad har ni för klösträd?
  • Leverera valp vid 12 veckor?

Hästrelaterat

Tillbaka