W
wyntzi
Min sadel som jag köpte i somras då min häst var betydligt rundare över ryggen (både fett och mer muskler), passar inte längre så bra. Pga lite olika skadetillbud har hästen inte gått fö fullt och tappat muskler så han skall def bli något mer musklad över ryggen. Nu är problemet att sadeln inte ligger an tillräckligt mitt på. Vilket resulterar i att den åker bakåt och skav får han baktill av bossorna.
Var inne i en hästaffär idag och skulle kolla om de kunde stoppa om den men de rekommenderade mig istället följande:
Lägg en lite klibbig gelpad unders mot hästens rygg, och där det fattas lite stoppning lägg en bit fårskinnspäls eller padd.
Hmm kan detta funka som en lösning tills hästen musklat sig mer?
Och det verkar inte så kul med en gelpad direkt mot pälsen, stramar det inte i håren då...
Var inne i en hästaffär idag och skulle kolla om de kunde stoppa om den men de rekommenderade mig istället följande:
Lägg en lite klibbig gelpad unders mot hästens rygg, och där det fattas lite stoppning lägg en bit fårskinnspäls eller padd.
Hmm kan detta funka som en lösning tills hästen musklat sig mer?
Och det verkar inte så kul med en gelpad direkt mot pälsen, stramar det inte i håren då...