sadel till b-ponny!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 961
W

Wanilj

vilken bom och tum brukar man ha på welshmountain? vet att det är klurigt att veta men killen är av normal typ, 120 cm hög, dock har han den korta och inte raka ryggen.. om man som vuxen ska rida in, hur löser man då sadelfrågan? en 16,5 tum som passar en liten vuenrumpa passar ju inte längdmässigt, eller?

Sv: sadel till b-ponny!

Alla hästar är olika, det har absolut inget med ras att göra vilken sadel som passar. Därför är det omöjligt att säga här vilka som kan passa.

Det är bara att sätta igång att prova sadlar. Många sadlar!:)

Jag ahde en liten kloster schöntal på min welsh mountain, den passade fin fint, men det är ju väldigt induviduellt

Tack för ditt svar! Det är ju som med araberna, de är kända för sina runda ryggar.. Jag tycker det ser ut som att WM har ganska rund rygg och låg manke.. Därav min fråga!!
Kommer du ihåg tum på din sadel?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 237
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 649
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?